Sökning: "fastighetsmäklare tjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden fastighetsmäklare tjänst.

  1. 1. Nyexaminerade fastighetsmäklares vägar för att etablera sig i en konkurrensutsatt bransch : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares egna erfarenheter från att etablera sig som fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Eric Svensson Due; Fredrik Berggren; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; strategier; entreprenörskap; självförtroende.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna på arbetsmarknaden. En stor del nyexaminerade fastighetsmäklare lämnar yrket redan efter två år på grund av att de har misslyckats att etablera sig. LÄS MER

  2. 2. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ståhl; Markus Westblad; [2019]
    Nyckelord :WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valency; Volume; WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valens; Volym;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad   Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren   Datum: 2019 – Juni    Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 3. Klienters möjlighet att påverka fastighetsvärderingar : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Markus Jonsson; Linnéa Almbring Vahlberg; [2017]
    Nyckelord :Real estate valuation; client influence; Fastighetsvärdering; klientinflytande;

    Sammanfattning : Värdering av kommersiella fastigheter är en tjänst som tillhandahålls av fastighetsvärderare på uppdrag av fastighetsägare och andra aktörer. Uppdraget innefattar ett flertal olika delmoment och under fastställandet av ett värdeutlåtande behöver fastighetsvärderare ta flera olika faktorer i beaktning. LÄS MER

  4. 4. Positiv affekts påverkan på kundens beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Nunez; Viktoria Tynell; [2016]
    Nyckelord :decision making; positive affect; service sales; real estate agent; beslutsfattande; positiv affekt; tjänsteförsäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att förstå hur positiv affekt påverkar kunders beslutsfattande avseende val av tjänsteleverantör vid köp av tjänst. Positiv affekt är en känsla som avspeglar den utsträckning en person känner sig entusiastisk, aktiv och alert (Watson, Clark & Tellegen, 1988). LÄS MER

  5. 5. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Baudou; Knapp Maria Pettersson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutveckling; intern konkurrens; intern kommunikation; organisationskultur; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER