Sökning: "fat content"

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden fat content.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. PICTURE-NOT-SO-PERFECT? En semiotisk bildanalys av hur Instagramanvändare gestaltar verkligheten under hashtagen #Instagramvsreality

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alicia Svensson; Erica Nilsson Harvanek; [2023-03-10]
    Nyckelord :Kroppsideal; normer; ideal; kroppsaktivism; sociala medier; gestaltning; #Instagramvsreality;

    Sammanfattning : Executive summary Social media has become a huge part of everyday life. With it, editing and manipulation of images to post online has increased. Several studies have proven that retouched images can have a great negative impact on people’s self image and mental health. LÄS MER

  3. 3. Ett fat serverat med kakor, prediktioner och anpassad kommunikation : En kvalitativ intervjustudie med generation X om övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Lundgren; Sofia Wetterholm; [2023]
    Nyckelord :Qualitative interview study; content analysis; focus group; communication; individualized marketing communication; surveillance capitalism; generation X.; Kvalitativ intervjustudie; kvalitativ innehållsanalys; fokusgrupp; kommunikation; individanpassad marknadskommunikation; övervakningskapitalism; generation X.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur tre fokusgrupper från generation X uppfattar, tänker och talar om fenomenet övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation. Idag exponeras olika former av marknadskommunikation för individer genom att användare efterlämnar sina personliga preferenser online. LÄS MER

  4. 4. Hur näringsriktiga är hemlevererade matkassar i förhållande till näringsrekommendationer? : - En kvantitativ studie.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Malin Grönroos; Maya Salmikivi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Användandet av matkassar ökar i välutvecklade länder, såväl som förekomsten av kostrelaterade sjukdomar såsom övervikt. Tidsbrist och mental belastning kan vara hinder för att laga hälsosam mat hemma, därav kan hemlevererade matkassar vara användbara för att möjligtvis få hem näringsrika måltider i stället för att köpa ohälsosam mat. LÄS MER

  5. 5. Properties & Stability of Hybrid Pea-Dairy Protein Formulas

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Kyriaki-Eirini Moschou; [2023]
    Nyckelord :properties; stability; hybrid formula; pea-dairy; protein mixtures; development; RTD; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the functional properties and stability of hybrid pea-dairy protein formulas. To achieve this goal, the combination of pea protein isolate (PPI) with dairy proteins such as micellar casein isolate (MCI), sodium caseinate (NaCas), whey protein aggregate (WPA) was evaluated. LÄS MER