Sökning: "fatisk kommunikation"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden fatisk kommunikation.

  1. 1. ”Man behöver inte folks nummer längre” : En studie om hur studenter använder meddelandekommunikation via smartphones

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ellinor Diring; Simon Sundelin; [2013]
    Nyckelord :Application; asynchronous communication; communication; Facebook messenger; instant messaging; phatic communication; private message; smartphone; SMS; social games; social media; two-way communication.; Applikation; asynkron kommunikation; Facebooks meddelandefunktion; fatisk kommunikation; kommunikation; privat meddelande; smartphone; SMS; snabbmeddelande; sociala medier; sociala spel; tvåvägskommunikation.;

    Sammanfattning : How do young adult students communicate through their smartphones today? Which applications and features do they choose? What motivates their choices for the various possible situations? In this paper we investigate which communication channels young adult students in Sweden use for private message communication in their smartphones, in what way they use the channels and why they choose specific channels for different types of communication. In Sweden today, there are numerous of different ways of communicate through smartphones. LÄS MER

  2. 2. "Följ oss på Facebook!" : En kvalitativ studie i hur sociala medier kan påverka en kommunal förvaltning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Anja Willsund; Andreas Fogelström; [2012]
    Nyckelord :social media; Facebook; administrative authority; public sphere; municipality; qualitative method; sociala medier; Facebook; myndighet; borgerlig offentlighet; kommunal förvaltning; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Sedan Internet förändrade hur världen kommunicerar har den teknologiska utvecklingen i dess kölvatten och i synnerhet de sociala medierna inneburit ett paradigmskifte i vår vardagliga kommunikativa verklighet. Även organisationer har hakat på utvecklingen. Men för många råder ovisshet om hur sociala medier påverkar deras verksamhet. LÄS MER