Sökning: "feedback effect"

Visar resultat 1 - 5 av 390 uppsatser innehållade orden feedback effect.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på matematikundervisning : Utmaningar och möjligheter ur lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Fabian Amato; Elias Otterlund; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; integrering; matematikundervisning; möjligheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Under covid-19 ökade användandet av digitala verktyg och plattformar drastiskt och idag ser vi att pandemin satt en prägel på matematikundervisningen. Syftet med arbetet är att, med hjälp av en kunskapsöversikt, undersöka vilka utmaningar och möjligheter lärare möter i samband med användandet av digitala verktyg i matematikundervisning. LÄS MER

  2. 2. Applying ChatGPT in AI-based dynamic video game narrative generation system

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Arturs Umbraško; Robert Drury; [2023-10-23]
    Nyckelord :Computer; science; engineering; thesis; ChatGPT; OpenAI; games; narrative; machine learning; interaction design;

    Sammanfattning : ChatGPT’s release and general availability has the potential to create new possibilities for storytelling in games. There are potential benefits of leveraging ChatGPT to generate a narrative at runtime in a video game, as well as possible resulting pitfalls. LÄS MER

  3. 3. DIFFERENTIAL OUTCOME TRAINING AND HUMANOID ROBOT FEEDBACK ON A VISUOSPATIAL GAMIFIED TASK: An experimental study investigating learning, affective social engagement cues and cognitive learning strategies

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alva Markelius; Sofia Sjöberg; [2023-02-01]
    Nyckelord :Human-robot interaction; gamified memory task; dementia; differential outcome theory; Furhat; engagement; digitalised treatments; robot assistance;

    Sammanfattning : By combining Differential Outcome Training (DOT), the usage of unique stimulus-response pairings, and feedback from a humanoid simulated robot (SDK) this study aims to improve learning performance of subjects on a visuospatial gamified memory task. This is achieved by using the SDK as an interface for an algorithm that provides audiovisual, reinforcing feedback promoting engangement in a new dyadic setup for a gamified task. LÄS MER

  4. 4. Plant-soil feedbacks in boreal tree species

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Kailey Tentis; [2023]
    Nyckelord :plant-soil feedback; plant economic spectrum; biotic feedback; abiotic feedback; sterilization-inoculation experiment; conspecifics and heterospecifics;

    Sammanfattning : Plant-soil feedback (PSF) is important for understanding how plants influence the composition and abundance of soil biota and nutrients and how this affects plant growth. The plant economic spectrum (PES) also plays a role. LÄS MER

  5. 5. Analyzing the performance of active learning strategies on machine learning problems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Vendela Werner; [2023]
    Nyckelord :computer science; bioinformatics; machine learning; active learning; artificial intelligence; supervised learning; Astrazeneca; maskininlärning; artificiell intelligens; datorvetenskap; active learning; bioinformatik; supervised learning;

    Sammanfattning : Digitalisation within industries is rapidly advancing and data possibilities are growing daily. Machine learning models need a large amount of data that are well-annotated for good performance. To get well-annotated data, an expert is needed, which is expensive, and the annotation itself could be very time-consuming. LÄS MER