Sökning: "feedback historia"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden feedback historia.

  1. 1. A shed, a dock and a boat : a design proposal for a harbor in Bohuslän with focus on cultural heritage

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nina Littmann; [2023]
    Nyckelord :Bohuslän; cultural heritage; harbor design; development; Tanums kommun; docks;

    Sammanfattning : This thesis presents a design proposal for a new harbor in Bohuslän.The area holds high historical and aesthetic values. The project site has been proposed by the municipality for the development of a new harbor, to meet increasing demand for mooring in the area. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning och dess betydelse : En kvalitativ undersökning om vad den formativa bedömningsprocessen har för betydelse inom historieundervisningen i en svensk gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mirella Musan; [2023]
    Nyckelord :formativ bedömning; formativ återkoppling; historia;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate formative assessment and its importance within history education in a Swedish upper secondary school. This was done through the two questions that were formulated from the teacher’s point of view as well as the student’s. LÄS MER

  3. 3. “Hörs jag?” Effekterna på Historielärare av digital historieundervisning under pandemiåret : En fallstudie kring historielärares ämnesförståelse och dess roll i utmaningar och effekter under vårtermin 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Tommie Irvhage; [2022]
    Nyckelord :Distansundervisning; Historiedidaktik; Covid19; Digital-undervisning; Historia; ämnesförståelse;

    Sammanfattning : In this case study I interviewed five history teachers experiences of digital education during the covid-19 outbreak the spring of 2020. What are the views of these teachers on the nature of their subject and its potential, how was this transferred into the digital space under hastily manners? And what was the following effects? Interestingly depending on how the teachers view the potential of their subject their methods of teaching it changes. LÄS MER

  4. 4. Östra byrummet i Visby : En studie i hur stadsrummet kan gestaltas utifrån urban design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sofia Grahn; [2022]
    Nyckelord :city planning; urban design; architecture; cultural preservation; world heritage; environmental behavior; stadsplanering; urban design; arkitektur; kulturvård; världsarv; miljömässigt beteende;

    Sammanfattning : This study sets out to explore the process of city planning through the design of an urban area in relation to a cultural world heritage. The purpose of this study is to get a deeper knowledge of the design process that planners and architects go through when developing urban areas in the city. LÄS MER

  5. 5. Minoritetsreligioners roll i den svenska skolan : En kvalitativ studie om nio lärares syn på Mellanösterns minoritetsreligioner i gymnasieskolans religionsundervisning

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen; Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Ardewan Sokawi; [2022]
    Nyckelord :Minority religions; religious education; curriculum and intercultural education.; Minoritetsreligioner; religionsundervisning; läroplan och interkulturell undervisning.;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how religion teachers in Stockholm work with minority religions in their classes and examine teachers' views on minority religions' place in religious studies and their relation to the school curriculum. The focus of the study is on Middle Eastern minority religions. LÄS MER