Sökning: "feedback och nyckelstrategier."
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden feedback och nyckelstrategier..
11. Formativ bedömning - En studie om lärares åsikter till och arbete med formativ bedömning
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Formativ bedömning är ett arbetssätt för läraren att kunna utveckla undervisningen och bättre tillgodose elevernas lärandebehov. För att utveckla elevernas lärande finns det fem nyckelstrategier som har utformats för att föra samman praktik och idéen om formativ bedömning. LÄS MER
12. Formativ bedömning- bedömning för lärande : En kvalitativ studie om lärares uppfattning och tillämpning av formativ bedömning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa hur verksamma lärare i årskurs 4-6 uppfattar begreppet formativ bedömning. Syftet är vidare att åskådliggöra hur dessa lärare beskriver sig didaktiskt tillämpa formativ bedömning inom svenskämnets kommunikativa förmågor. Med formativ bedömning menas bedömning för att utveckla lärandet framåt. LÄS MER
13. Lärares förhållningssätt till formativ bedömning i matematik : Hur lärare beskriver att de använder formativ bedömning under matematiklektioner i årskurserna 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att få mer kunskap om hur lärare beskriver att de använder olika strategier för formativ bedömning. Vi har sammanställt och analyserat data från en enkät och kategoriserat in material under fem olika rubriker utifrån fem nyckelstrategier för formativ bedömning. LÄS MER
14. Formativ bedömning - en självklarhet? : En kvalitativ studie om hur lärare i moderna språk på högstadiet och gymnasiet arbetar med formativ bedömning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Målet med denna studie har varit att undersöka hur lärare i moderna språk på högstadiet och gymnasiet beskriver och tillämpar formativ bedömnig i sin undervisning. Studien har också tittat närmare på hur lärare resonerar kring de olika formerna av bedömning, formativ bedömning i motsats till summativ bedömning och vice versa. LÄS MER
15. En intervjustudie om några elevers upplevelser om den feedback som de får från sina lärare
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Formativ bedömning eller bedömning för lärande introducerades i en kommun i södra Sverige 2013. Målsättningen har sedan dess varit att få med alla yrkesverksamma pedagoger i kommunen till att arbeta formativt i sina klassrum. Bedömning för lärande består av sex nyckelstrategier där feedback, som för lärandet framåt, är en av dessa. LÄS MER