Sökning: "feedback till läraren"

Visar resultat 21 - 25 av 133 uppsatser innehållade orden feedback till läraren.

  1. 21. Ytterligare examinationer; Piska eller morot? : En tematisk litteraturstudie om kontinuerlig examination genom webbquizzar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Adam Edqvist; [2021]
    Nyckelord :Kontinuerlig examination; Webbquizzar; Matematik; Formativ bedömning;

    Sammanfattning : Den här litteraturstudien undersöker följderna av kontinuerlig examination med fokus på digitala tester. Det som undersöks är vad införandet av ytterligare examinationsmoment har för positiva- och negativa konsekvenser. LÄS MER

  2. 22. Digitala läroböcker inom matematik : Fördelar och nackdelar tolkat ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Engblom; Paulina Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Fördel; nackdel; lärarperspektiv; digital lärobok; statisk digital lärobok; interaktiv digital lärobok;

    Sammanfattning : Idag använder sig många lärare av läroboken vid planering av undervisningen. I den svenska skolan har det blivit  vanligare med digitala läroböcker. LÄS MER

  3. 23. "Det är ju inte dumt att sitta där" : En kvalitativ studie om användningen av skogsmaskinssimulatorer i gymnasieutbildning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Milly Åhgren Westin; [2021]
    Nyckelord :lärande; motivation till inlärning; skogsmaskinsimulatorer; lärarens roll;

    Sammanfattning : Simulatorer är idag ett stort element av praktisk undervisning och skogssmaskinssimulatorer har blivit en central del av maskinförarutbildning. Syftet med denna studie var att undersöka på vilket sätt gymnasielever använder skogssmaskinssimulatorer i sin utbildning till att bli maskinförare och hur motiverande simulatorerna var att använda. LÄS MER

  4. 24. Formativ bedömning för skrivutveckling : Fem mellanstadielärares erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Amela Pejmanovic; Jessica Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Feedback; assessment strategies; formative assessment; writing development; pupils ́ texts; middle school; writing lessons; Återkoppling; bedömningsstrategier; formativ bedömning; skrivutveckling; elevers texter; mellanstadiet; skrivundervisning;

    Sammanfattning : Förmågan att kunna uttrycka sig i skrift har blivit allt viktigare eftersom skriften numera används dagligen i flera sammanhang. I skolan ges eleverna möjlighet att utveckla denna förmåga genom undervisningen. LÄS MER

  5. 25. Aspekter för framgång i matematik– Viktiga aspekter för att främja elevernas intresse för matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Mejrema Agusi; [2021]
    Nyckelord :Mathematics; teaching methods; student interest; elementary school.; Matematik; undervisningsmetoder; elevers intresse; grundskolan.;

    Sammanfattning : Students who find mathematics difficult and complicated can lose their confidence in their abilities after the first years of school to cope with mathematical tasks and gradually give up all efforts to learn mathematics. This systematic literature study aims to shed light on the teacher's role in developing students' interest in mathematics. LÄS MER