Sökning: "feedback utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 327 uppsatser innehållade orden feedback utbildning.

  1. 1. Betyg från årskurs fyra : En kvalitativ intervjustudie som undersöker lärares och rektorers uppfattningar om betygssättning

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Fanny Alenius; Zilan Bakac; [2024]
    Nyckelord :Lärare; Rektorer; Betyg; Stress; Undervisning; Bedömning; Årskurs fyra;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka betygets påverkan på undervisningen. Metodvalet var en semistrukturerad intervjuform där lärare och rektorer medverkade. Analysmetoden i studien är fenomenografisk. Resultaten visade att lärarna inte anser att betygsättning påverkar undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Product development of hand-held scooping utensil for the pharmaceutical industry

    Master-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Josefin Kruse; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Musculoskeletal disorders (MSDs) are one of the most common groups of work-related illnesses. At PET Dispensing, AstraZeneca Södertälje, several MSDs had been linked to a specific scooping utensil made of stainless steel. LÄS MER

  3. 3. A META-SYNTHESIS STUDY OF DATA VISUALIZATION IN CITIZEN SCIENCE

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Xing Liu; [2023-11-20]
    Nyckelord :Data Visualization; Visualization; Citizen Science; Learning; Higher Education; Datavisualisering; Visualisering; Medborgarforskning; Lärande; Högre utbildning;

    Sammanfattning : How can citizen science use data visualization technology? What are the current status and the boundaries? As part of the systematic meta-synthesis study, a feedback loop has been developed to show how current statutes on citizen science data visualization can be interpreted in a comprehensive manner. In a Citizen Science context, data visualization goes beyond technical efficiency, abstract data, and symbolic meaning, incorporating material traces, and social domains such as viewer perceptions, individual experience, and pre-knowledge into meaning-making interpretations of visualization. LÄS MER

  4. 4. Hur formar AI undervisningen? Lärares uppfattningar om ChatGPT i biologiundervisningen

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Johan Nyström; [2023-06-12]
    Nyckelord :Utbildning; Artificiell intelligens; AI; ChatGPT; biologilärare;

    Sammanfattning : On November 30, 2022, ChatGPT was launched, an artificial intelligence (AI) trained to analyze and generate text at a near-human level. The launch of ChatGPT has been described as a major advancement in AI-human interaction, and it can be used för various text-based tasks such as summarizing and translating texts, answering questions, or generating original texts based on user requests. LÄS MER

  5. 5. VAD FÖRÄNDRAR CHATGPT? : En kvalitativ studie om hur disruptiv teknologi kan komma att påverka praktiker, rutiner och dimensioner inom högre utbildning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Lukas Svens; Erik Bergfeldt; William Osterman; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; AI; Distruptiv Teknologi; Högre Utbildning; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : The AI-based chatbot ChatGPT has taken the world by storm, especially the education sector, as it has the ability to generate full reports, write scripts, assess reports and much more. The disruptive technology ChatGPT is changing the way students learn and the way lecturers teach by offering an exciting new approach to teaching and learning. LÄS MER