Sökning: "fek organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden fek organisation.

  1. 1. Ekonomistyrning av FoU-verksamhet: Med fokus på styrning av utvecklingsprocess

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frank Fagerlund; Joakim Puusaari; Fredrik Rubin; Oscar Danefors; [2007]
    Nyckelord :Produktutveckling; FoU; stage-gate-system; styrning; management style; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Ekonomistyrning av FoU-verksamhet, med fokus på styrning av utvecklingsprocessen Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Oscar Danefors, Frank Fagerlund, Joakim Puusaari, Fredrik Rubin Handledare: Per-Magnus Andersson, Peter Jönsson Fem nyckelord: Produktutveckling, FoU, stage-gate-system, styrning, management style Syfte: Syftet med uppsatsen är att gå djupare i utvecklingsdelen av FoU-verksamheten genom att beskriva samt analysera styrningen av utvecklingsprocessen. Metod: I uppsatsen används ett hermeneutiskt perspektiv och en kvalitativ forskningsstrategi som med en jämförande design leder till att en multipel fallstudie används för att uppnå syftet. LÄS MER

  2. 2. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER

  3. 3. Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Leifland; Ann Lilja; Lisa Kopp; [2006]
    Nyckelord :America´s Cup; Event; Integration; Malmö; Stadsmarknadsföring; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Integration genom event – America’s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America’s Cup, event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där event utnyttjas för att öka integrationen: ”event med samhällssyfte”. Vi använder eventet America’s Cup som fallstudie för att identifiera hur event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. LÄS MER

  4. 4. Att köra tandem - i en kunskapsintensiv organistaion

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Ramkrans; Marie Torstensson; Cecilia Ljung; [2006]
    Nyckelord :kunskapsarbetare; identitet; rådgivare; emotionell intelligens; ego-boost; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Att köra tandem – i en kunskapsintensiv organisation Seminariedatum: 2006-12-20 Ämne/Kurs: FEK 582. Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Cecilia Ljung, Jenny Ramkrans, Marie Thorstensson Handledare: Nadja Sörgärde Nyckelord: kunskapsarbetare, identitet, rådgivare, emotionell intelligens, ego-boost Syfte: Syftet är att studera samarbetet mellan två olika grupper av kunskapsarbetare samt försöka förklara varför det fungerar i denna specifika situation. LÄS MER

  5. 5. Fotbollen i förändring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Berntorp; Daniel Coquard; Jonas Vig; [2005]
    Nyckelord :Framgång; Fotboll; Malmö FF; Intressenter och Produkt; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Fotbollen i förändring -En uppsats om att förstå framgång Ämne/kurs: Frontlinjer – strategi, organisation och ledarskap, Kandidatuppsats, FEK 582, 10 poäng Författare: Daniel Coquard, Jonas Vig och Gustav Berntorp Handledare: Johan Alvehus Fallföretag: Malmö FF Nyckelord: Framgång, Fotboll, Malmö FF, Intressenter och Produkt Syfte: Vi ämnar försöka skapa en förståelse i vad olika intressenter lägger för betydelse i begreppet framgång. Metod: Kvalitativ metod med ett induktiv och explorativt tillvägagångssätt används. LÄS MER