Sökning: "felicia mix"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden felicia mix.

  1. 1. The Nuclear Dilemma : A Study on the Nuclear Energy Growth Nexus and Greenhouse Gas Emissions

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Pontus Karlsson; Felicia Uebel; [2023]
    Nyckelord :Economic Growth; Energy Growth Nexus; Nuclear Energy Growth Nexus; Econometrics; Economics; Nuclear Power; Nuclear Consumption; Energy Consumption; Energy Production; Environmental Kuznets Curve; Greenhouse Gas Emissions; IPI; Nuclear Dilemma; Granger Causality Test; Energy; Oil; Ekonomisk tillväxt; Energi-Tillväxt Sambandet; Kärnkraftsenergi-Tillväxt Sambandet; Ekonometri; Ekonomi; Kärnkraft; Kärnkraftskonsumtion; Energikonsumtion; Energiproduktion; Växthusgasutsläpp; Kärnkraftsdilemmat; Energi; Olja;

    Sammanfattning : The relationship between energy consumption and economic growth has been a popular topic in recent studies, with a considerable amount of literature conducted, although there still is no consensus regarding the relationship. Few studies have analysed the nuclear energy growth nexus with greenhouse gas emissions, and none have used the same method, data, and sample period. LÄS MER

  2. 2. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Holfve; Mudjier Jiddy; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; micro influencer; macro influencer; marknadsföringsstrategier; influenser marknadsföring; macroinfluenser; microinfluenser;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER

  3. 3. Förändrade konsumentbeteenden till följd av coronapandemin : En kvantitativ studie ur ett konsumentperspektiv baserad på dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Haglund; Felicia Lavesson; [2021]
    Nyckelord :Corona pandemic; grocery trade; choice of grocery chain; e-commerce; consumer behaviour; younger generation; older generation; Coronapandemi; dagligvaruhandel; val av dagligvarukedja; e-handel; konsumentbeteende; yngre generationen; äldre generationen;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt och okänt virus i staden Wuhan i Kina. Det visade sig vara mycket smittsamt och i början av 2020 hade tusentals människor runt om i världen drabbats av viruset. Utbrottet av coronapandemin har inneburit och innebär än idag stora förändringar för både individer och företag. LÄS MER

  4. 4. Consumer trust in online reviews : a communication model perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Martina Menfors; Felicia Fernstedt; [2015]
    Nyckelord :online reviews; consumer trust; eWOM; communication model; onlinerecensioner; konsumentförtroende; eWOM; kommunikationsmodell;

    Sammanfattning : Konsumenter använder och förlitar sig i allt större utsträckning på andras åsikter som lagtsupp på recensionssidor på nätet. Nyligen har dock skandaler uppmärksammat förekomsten avmanipulation av recensioner vilket lett till att recensionssajters trovärdighet kan ifrågasättas. LÄS MER