Sökning: "felsannolikhet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet felsannolikhet.
1. Reliability Assessment of Passive ICS in an SMR as part of the PSA Analysis
Master-uppsats, KTH/FysikSammanfattning : Passive safety systems are increasingly being utilized in prospective nuclear power plant designs. Indeed, the use of safety systems driven by natural phenomena might be seen as an unmitigated virtue. LÄS MER
2. Network Slicing to Enhance Edge Computing for Automated Warehouse
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In a previous work, a distributed safety framework supported by edge computing was developed to enable real-time response of robots that collaborate with humans in the Human-Robot Collaboration (HRC) scenario. However, as the number of robots in the automated warehouse increases, the network is easier to induce the congestion. LÄS MER
3. Grupptestning för ökad testkapacitet av sjukdomar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : I och med COVID-19 pandemin har behovet av ökad testkapacitet varit stort. I den här rapporten studeras grupptestning, vilket under vissa förhållanden kan användas för att effektivisera sjukdomstestning. Rapporten är en litteraturstudie och informationen har hämtats från nyhetsartiklar, vetenskapliga artiklar och böcker. LÄS MER
4. Felmodsanalys av lastbilskoppling
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta kandidatexamensarbete syftar till att finna felmoder på Scanias kopplingssystem för framtida självkörande lastbilar. Detta görs genom att fokusera på ECA (Electronic Clutch Actuator), hävarm och lager. FMEA är en riskanalys som används för att kartlägga felmoder, felorsaker och deras feleffekter. LÄS MER
5. Modeling fault probability in single railroad turnouts in Eastern Region, Sweden, with the use of logistic regression models : A step from preventive to predictive preventive maintenance in railway maintenance planning
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Turnouts are an important part of railway infrastructure for two reasons: infrastructure andmaintenance. For the infrastructure they provide the flexibility to allow the formulation and branchingof railway network and for maintenance they consume a large part of maintenance budget and have aprominent place in maintenance planning policy and activities. LÄS MER