Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  2. 2. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Engström; Christian Neumann; [2023]
    Nyckelord :kryptovaluta; kryptobörser; tillit; marknadsföring; blockkedje-teknologi; hemsidor;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER

  3. 3. Viktiga faktorer för att stora industrier ska attrahera arbetskraft : Med fokus på norra Sveriges industrier ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Isaac Fremling; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employee retention; White Collar; Blue Collar; Herzberg s tvåfaktorteori;

    Sammanfattning : Den gröna omställningen har lett till stora investeringar i norra Sveriges industrier. Dessa investeringar har skapat fler jobb och därav behov av fler individer. På grund av norra Sveriges låga befolkningstäthet i kombination med ökad efterfrågan har företag problem att attrahera och rekrytera personal till sin verksamhet. LÄS MER

  4. 4. I hjärnan på en sportagent : En kvalitativ studie om vilka faktorer en sportagent behöver ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Fredrica Lundström; Carla Strandberg; [2023]
    Nyckelord :Sportagent; fotboll; spelare; rekrytering; relation; marknadsföring; förtroende; ansvar; kunskap; nätverk.;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ forskningsstudie som undersöker vilka kulturella och sportsliga faktorer en sportagent bör ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar. En sportagent är en administrativ, rådgivande och förmedlande roll inom en fotbollsspelares sportsliga karriär för att fotbollsspelaren ska få optimala villkor inom de rekryterande klubbarna. LÄS MER

  5. 5. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER