Sökning: "feminine language"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden feminine language.

  1. 1. Gendered Language in English Job Advertisements and the Perception of Potential Applicants within Electrical and Electronic Engineering in Sweden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefin Alm; [2024]
    Nyckelord :Sociolinguistics; gender; language; masculine and feminine words; job advertisements; electrical; and electronic engineering.;

    Sammanfattning : This mixed-method study investigates the use of masculine and feminine-coded words (i.e., words associated with gender stereotypes) in English job advertisements in Sweden, focusing on the male-dominated Electronic and Electric engineering field in Sweden (SCB, 2022). LÄS MER

  2. 2. Att sätta paradiset på papper : En (eko)feministisk läsning av trädgårdar och skrivande i Bodil Malmstens roman Priset på vatten i Finistère

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Olivia Cardelli; [2024]
    Nyckelord :Bodil Malmsten; Écriture féminine; Ekofeminism; Ekokritik; Feminism; Priset på vatten i Finistère; Skrivande; Trädgård;

    Sammanfattning : Föreliggande studie av Bodil Malmstens roman Priset på vatten i Finistère (2001) syftar till att undersöka berättarjagets förhållande till trädgårdsodling och skrivande. Analysen utgår ifrån ett (eko)feministiskt perspektiv (en kombination av ekokritisk, feministisk och ekofeministisk teori) på romanens framställning av människa–natur-dikotomin och skrivandets förutsättningar. LÄS MER

  3. 3. “Visa dem vad galen kan göra” : En multimodal kritisk diskursanalys av Nikes reklamfilm“Dream Crazier”

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ellen Storm Edholm; Rebecca Thorslund; [2024]
    Nyckelord :Femvertising; female athletes in media; MCDA; intersectionality; social semiotics; Nike; dream crazier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze how female athletes are constructed in advertising that uses femvertising. This is done through a multimodal critical discourse analysis of Nike´s commercial “Dream Crazier” to understand which signs, in the form of participants, language, attributes and color which acts as semiotic resources to create meaning. LÄS MER

  4. 4. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik  

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Saga Lind; Hannah Eriksson; [2024]
    Nyckelord :social media; TikTok; digital subcultures; online feminism; feminist tactics; feminist humor; reclaiming; #servingcvnt;

    Sammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER

  5. 5. Homosexualitet & utmanande av kristen konservatism i hiphop-genren : En multimodal kritisk diskursanalys av musikvideon "Montero".

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jennifer Peeters; Rebecka Fleur; Nora Stam; [2023]
    Nyckelord :Homosexualitet; manlig hegemoni; religiös symbolism; utmanande; reproducering.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the popular cultural conceptions and representations of homosexuality. A case study is conducted of the music video "Montero" by the hip-hop artist Lil Nas X. With a Multimodal Critical Discourse Analysis we aim to contribute with existing knowledge about the subject and the problems surrounding it. LÄS MER