Sökning: "feminism definition"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden feminism definition.

  1. 1. Är Agenda jämställt? : En kvantitativ undersökning om fördelningen mellan män och kvinnor i SVT:s aktualitetsprogram Agenda, före och efter #Metoo år 2017.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Izabell Martinsson; [2024]
    Nyckelord :Public service; SVT; equality; media; journalism; gender; feminism; Public service; SVT; jämställdhet; media; journalistik; genus; feminism;

    Sammanfattning : At the end of the 1960s, an increasing number of women started working as journalists. Since then, women's presence in news media has grown. LÄS MER

  2. 2. Feminism(s) and Feminist Foreign Policy(ies) : The cases of France, Spain and Germany

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Umeå centrum för genusstudier (UCGS)

    Författare :VIRGINIA CEZILLY FERNANDEZ DE LIGER; [2023]
    Nyckelord :Feminist Foreign Policy; feminist perspectives; Feminist International Relations; gender equality; gender transformative policy;

    Sammanfattning : The firstly explicitly adopted Feminist Foreign Policy was developed in Sweden in 2014. Since then, seven countries have so far adopted a so-called Feminist Foreign Policy. Nevertheless, no common definition of Feminist Foreign Policy has been agreed upon, nor by the States neither by the scholars. LÄS MER

  3. 3. Från "kvinnlig frigörelse" till "blygsamma super-förebilder" : En multimodal kritisk diskursanalys av förändringar i feministiska budskap i reklam över tid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cornelia Jensen Sten; Gabriella Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Femvertising; feminism; advertising; discourses; postfeminism; commodity feminism; Femvertising; feminism; reklam; diskurser; postfeminism; kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research in which way feminist messages are incorporated and communicated through femvertisements from the 1970’s, 1990’s and 2010’s. In doing so our goal is to achieve an elaborated understanding of how feminism is used in advertisements as well as how these messages have changed over time. LÄS MER

  4. 4. Influencern och kapitalet : en kvalitativ innehållsanalys av Margaux Dietz och Bianca Ingrossos innehåll på Instagram, i relation till Bourdieus kultursociologi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tilde Ögaard; Nadja Latrach; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; capital; class; influencers; consumption.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay explores how two of Sweden’s most famous influencers, Bianca Ingrosso and Margaux Dietz, can be perceived through Pierre Bourdieu’s theory of capital. Furthermore, the essay also examines what position influencers have in a contemporary class society. LÄS MER

  5. 5. Hantering av kontroversiella frågor i samhällskunskapsämnet : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares förhållningssätt till kontroversiella frågor i undervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Elsa Wikholm; [2022]
    Nyckelord :controversial issue education; teaching controversial issue; in civics social studies.; Kontroversiella frågor; undervisa kontroversiella frågor; samhällskunskap; Diana Hess; demokrati;

    Sammanfattning : This study examines teachers' approach to controversial topics, within the subject of civics and social sciences in Swedish upper secondary school. The aim of the study is to describe and problematize the approaches chosen by teachers when controversial topics are brought up in the classroom. LÄS MER