Sökning: "fenomenografi enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden fenomenografi enkät.

  1. 1. ”För barnets bästa och vår trygghet” : En enkätstudie om vårdnadshavares perspektiv på samverkan mellan hem och förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haugen; [2024]
    Nyckelord :Phenomenography; preschool; collaboration; guardian; Fenomenografi; förskola; samverkan; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om samverkan mellan hem och förskola ur vårdnadshavares perspektiv. I studien lyfts vårdnadshavares uppfattningar kring samverkan mellan hem och förskola fram. Studiens metod utgår från både det kvantitativa och det kvalitativa fältet och består av en enkät med både öppna och slutna frågor. LÄS MER

  2. 2. Hur vi kommer över talrädsla i svenskämnet : en fenomenografisk studie på gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Pogulis; [2023]
    Nyckelord :fear of public speaking; speaking; student perspective; supportive strategies; Swedish; elevperspektiv; muntligt framförande; talrädsla; stöttande strategier; svenska;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med kunskap om de strategier som elever i gymnasiet ansåg vara stödjande för att övervinna talrädsla och svensklärares användningsområde för dessa strategier i klassrummet. Metoderna som användes var enkät och fenomenografisk intervju. LÄS MER

  3. 3. Lärares uppfattningar av matematikläxor.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Molly Hemphälä; [2022]
    Nyckelord :Fenomenografi; Grundskollärare 1–3; Matematikläxa; Uppfattning;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att titta på grundskollärares 1–3 uppfattningar av matematikläxor och dess syfte och effekt i undervisningen. Denna undersökning har en fenomenografisk utgångspunkt och använder sig av både intervjuer och enkät som metod. LÄS MER

  4. 4. Användningen av simulerade lärmiljöer inom logopedutbildningar i Sverige och dess påverkan på studenters lärande

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Daniella Nissan; Ida Persson; [2021-08-10]
    Nyckelord :Simulerade lärmiljöer; Lärande; Logopedutbildning; Pedagogiska perspektiv; Fenomenografi; Simulated learning environments; Learning; Speech-language pathology education; Pedagogical perspective; Phenomenography;

    Sammanfattning : Simulerade lärmiljöer används inom vårdutbildningar internationellt och har visat en positiv effekt på lärandet. Det finns en bristande kunskap inom området i Sverige vilket motiverar denna studie. LÄS MER

  5. 5. ”Man får hälsa av att äta nyttiga saker” : en studie om barns uppfattning och förståelse av området kost, kropp och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Erika Öhrvall; [2021]
    Nyckelord :Hälsa; kost; kropp; lärande.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken uppfattning elever i år 3 har om kost och hälsa. Studien undersökte även vilka förväntningar elever i år 3 har på undervisningen inom området kost och hälsa. LÄS MER