Sökning: "fenomenografi interaktion"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden fenomenografi interaktion.

  1. 1. Artificiell intelligens inom högre utbildning : En fenomenografisk analys av kunskapsutveckling enligt yrkesverksamma lärare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ruth Lucau; Bahasht Barzangi; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; högre utbildning; påverkan; kunskapsutveckling; lärande; undervisningsrollen; fenomenografi.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva hur yrkesverksamma lärare i högre utbildning uppfattar att AI kan påverka både studenters kunskapsutveckling och deras undervisningsroll. Utifrån studiens syfte, frågeställningar och teori, tillämpades en kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. “Att jag skulle kunna alla världens språk, dethade varit så mycket lättare” : En fenomenografisk studie om förskollärares uppfattning om samarbete mellan förskola och vårdnadshavare som inte behärskar det svenska språket.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Linnea Rydberg; Annie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Förskollärare; fenomenografi; uppfattning; samarbete; kommunikation; interaktion; vårdnadshavare.;

    Sammanfattning : Denna fenomenografiska studie har som syfte att beskriva förskollärares uppfattningar om fenomenet samarbete mellan förskola och vårdnadshavare som inte behärskar svenska språket. Frågan denna studie ska besvara är: Hur uppfattar förskollärare samarbete mellan vårdnadshavare som inte behärskar svenska och förskolan?. LÄS MER

  3. 3. Att stödja nyanlända elever : Några lärares röster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Diana Nordahl; [2022]
    Nyckelord :flerspråkig; nyanländ; språklig sårbarhet; språk- och kunskapsutveckling; stöttning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nordahl, Diana (2022). Att stödja nyanlända elever: Några lärares röster. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Social interaktion vid påtvingad distansundervisning : En kvalitativ studie om studenters uppfattningar av begränsningar i social interaktion och dess betydelse för att tillgodogöra sig undervisning.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Carol Khazzoum; Ebba Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :social interaktion; begränsningar; tillgodogöra sig undervisning; studenter; påtvingad distansundervisning; fenomenografi; högre utbildning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka studenternas uppfattningar om social interaktion och dess betydelse i distansundervisning. För att undersöka fenomenet social interaktion har Illeris (2018) teori och den fenomenografiska ansatsen tillämpats. Tio studenter från tre olika lärosäten har intervjuats. LÄS MER

  5. 5. ”Ja, jag tycker också det är svårt men det är fett lärorikt asså” : En studie om elevers uppfattning av fenomenet kamratbedömning i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jenny Nyberg; [2020]
    Nyckelord :Kamratbedömning; Fenomenografi; Idrott och hälsa; Aktionsforskning; Bedömning för Lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elevers uppfattning av fenomenet kamratbedömning och hur de uppfattar arbetssättet fungera i undervisningen. Projektet genomförs genom ett lektionsupplägg över tre lektionstillfällen, där data samlas in genom fokusgruppintervjuer och fältobservation. LÄS MER