Sökning: "fenomenografisk ansats pedagog- samt skolledarperspektiv"

Hittade 1 uppsats innehållade orden fenomenografisk ansats pedagog- samt skolledarperspektiv.

  1. 1. Varierade uppfattningar av entreprenöriellt lärande : En studie av hur pedagoger samt skolledare uppfattar entreprenöriellt lärande

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Susanne Köhler; [2017]
    Nyckelord :bedömning; elevers utveckling; entreprenöriellt lärande; fenomenografisk ansats pedagog- samt skolledarperspektiv; semistrukturerade intervjuer; skolutveckling; uppfattningar.;

    Sammanfattning : Entreprenöriellt lärande finns inskrivet i styrdokumenten för den svenska skolan, vilket innebär att begreppet givits en stärkt ställning, både i Sverige samt i övriga europeiska länder. Att vara entreprenöriell kan omfatta att vara nyfiken, kreativ, innovativ, hitta lösningar, våga tro på sig själv, samverka, uppleva tilltro till sin egen förmåga samt att uppleva lust till sitt eget lärande. LÄS MER