Sökning: "fenomenologisk forskningsstrategi"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden fenomenologisk forskningsstrategi.
1. Specialpedagogers perspektiv på handledning med lärare i årskurs F-9
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Abstract Handledning är det område som studerades eftersom behovet ansågs vara stort för det hälsofrämjande och förebyggande arbetet i skolan. Handledning har ökat i samhället på grund av globalisering, nätverk, media och den snabba utvecklingen som dagens informationssamhälle har gått igenom. LÄS MER
2. Att motivera medarbetare till lärande och utveckling - En fenomenologisk undersökning om hur ledarskapet bidrar till motivation bland IKEA-medarbetare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Ledarskapets inverkan på medarbetarna och deras motivation till lärande och utveckling är avgörande både för individens och organisationens framgång. Motiverade medarbetare presterar ofta bättre, vilket i förlängningen gynnar företagets lönsamhet. LÄS MER
3. För kärlekens skull : En kvalitativ undersökning om unga vuxnas uppfattningar och upplevelser av kärleksrelationen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I samband med samhällsförändringarna från traditionella samhällen till moderna ställs individer inför möjligheten att välja vilka liv de ska leva. Denna valmöjlighet är ett kännetecken för moderniteten och avspeglas även i människors kärleksliv. LÄS MER
4. Chief Digital Officer - Framgångsrecept för digital transformation?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur Chief Digital Officer (CDO) arbetar med digital transformation inom den offentliga sektorn. Den forskningsstrategi som har tillämpats i uppsatsen är fallstudie, eftersom att studiens syfte var att undersöka och analysera en specifik roll på djupet. LÄS MER
5. Lärande genom introduktion : - en kvalitativ studie om sjuksköterskors upplevelser av introduktionen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studien baseras på intervjuer av fyra nyanställda sjuksköterskor vid en vårdcentral. Syftet med studien är att belysa sjuksköterskors upplevelser av introduktion vid nyanställning, med särskilt fokus på introduktionens funktion av att bli en länk mellan personens nya arbetsuppgifter och tidigare erfarenheter, samt för att se om det finns en koppling mellan introduktionen och viljan att arbeta kvar i verksamheten. LÄS MER