Sökning: "festival kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden festival kommunikation.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Musikfestivaler och hållbarhet : Aspekter av visuell retorik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Gustaf Linnerborg; [2022]
    Nyckelord :Environment; green communication; music festivals; semiotics; visual rhetoric;

    Sammanfattning : Through visual rhetoric analysis inspired by ”green communication” this essay aims to shed light on the differences in sustainability communication between two music festivals in Sweden. To be environmentally fatigued, to be tired of the environmental transition which is crucial for the survival of inhabitants of the earth, and the environment itself, is not ethically responsible. LÄS MER

  3. 3. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Malte Wikström; Fanny Örnberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER

  4. 4. På demokratins bakgård : en kvalitativ innehållsanalys av diskussioner om medial mörkläggning i kommentarsfält på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :kommentarsfält; radikal högerpopulism; mörkläggning; demokrati; folket; Social Sciences;

    Sammanfattning : This is a qualitative content analysis of discussions that take place on what I call the backyard of democracy. I examine comment boxes on Facebook discussing the Swedish daily news paper Dagens Nyheters alleged obscuration of sexual harassments that took place during the festival We Are Sthlm in 2015. LÄS MER

  5. 5. Tyvärr, det blir ingen festival i år : En analys av festivalarrangörers kriskommunikation och dess respons på Facebook under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandre Mauvais; Ebba Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Crisis communication; victim crises; SCCT; Social media; Facebook; Rhetoric; Covid-19; Kriskommunikation; Offerkris; SCCT; Sociala medier; Facebook; Retorik;

    Sammanfattning : Studien undersöker fall av kriskommunikation på sociala medier och dess respons under covid-19 pandemin. Syftet är att få djupare förståelse för kriskommunikation på sociala medier under en pandemi. LÄS MER