Sökning: "fiction in second language learning"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden fiction in second language learning.

  1. 1. "Man leker men man lär sig samtidigt" : Elevers upplevelser av pedagogiskt drama i SVA-undervisningen på grundläggande nivå inom vuxenutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Ågren; [2022]
    Nyckelord :drama in Swedish as a second language; fiction in second language learning; multimodal tools; drama; student perspective; elevperspektiv; drama i svenska som andratyg; pedagogiskt drama; multimodala verktyg skönlitteratur i andraspråkinlärning;

    Sammanfattning : Gruppdynamik, självkänsla, motivation och läslust är några av de grundstenar sompositiva upplevelser av andraspråksinlärning bygger på (Gass & Selinker, 2008)(Löthagen & Staff, 2009). Min intention är att undersöka huruvida pedagogiskt dramaintegrerat i svenska som andraspråksundervisningen, kan användas som verktyg för attuppnå dessa förutsättningar. LÄS MER

  2. 2. SFI-lärares syn på användning av skönlitteratur för att stärka elevens andraspråksinlärning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :AnneCatrine Uusitalo; [2022]
    Nyckelord :flerspråkighet; igenkänning; undervisning; förförståelse;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate some teachers' views on the use of fiction as a method in teaching to develop and strengthen language development in Swedish as a second language among students in municipal education in Swedish for immigrants. This is investigated through qualitative interviews with three teachers based on semi-structured questions. LÄS MER

  3. 3. Gemensam läsning : - en studie av lärares uppfattningar om att läsa tillsammans med elever i åk 7–9 i ämnet svenska som andraspråk

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Elsa Swahn; [2022]
    Nyckelord :body language; exploratory reading; fiction; reading together; second language learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to research teachers' perceptions of the meaning of reading together with students in upper secondary school in the subject Swedish as a second language. The method used in this study was qualitative semi-structured interviews where eight teachers were included. LÄS MER

  4. 4. The use of fiction to promote in-depth reading strategies for improving reading comprehension skills for L2 language students

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Oscar Lindkvist; Daniel Lindeberg; [2022]
    Nyckelord :In-depth strategies; inference-making; fiction; reading comprehension; English as a second language; Fördjupningsstrategier; Inferenser; skönlitteratur; läsförståelse; Engelska som ett andraspråk;

    Sammanfattning : Reading ability at the Swedish upper secondary school is decreasing for second language learners and the number of students reading literary texts is also declining. Our aim with this paper is to examine if reading fiction in an English as a Second language classroom at an upper secondary level can enhance students’ reading comprehension using in-depth strategies. LÄS MER

  5. 5. Skönlitterära texters påverkan på andraspråkselevers ordförståelse : En kvalitativ studie om svensklärarnas resonemang och arbete med skönlitterära texter i en flerspråklig klass

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sumeyra Erdal; [2018]
    Nyckelord :Swedish teaching; second language teaching; second language; word comprehension; vocabulary; fiction; svenskundervisning; andraspråksundervisning; andraspråk; ordförståelse; ordinlärning; skönlitteratur;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the working methods and teaching methods used by Swedish teachers in grade 5 at two different schools in Västerort, and how these six swedish teachers argue about fiction and their influence on the development of word understanding by second language speakers. During this study, qualitative methods are used, in the form of observations and interviews. LÄS MER