Sökning: "fictional worlds"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden fictional worlds.

  1. 1. The Fictional World of Ernest Hemingway’s The Old Man and The Sea: Emic and Etic Perspectives on its Worldbuilding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Alexander Löfström; [2024]
    Nyckelord :Hemingway; Possible worlds theory; emic; etic; Textual actual world; Lifeworld; The Old Man and The Sea; Fiction; American Literature;

    Sammanfattning : Reading is a past time activity that is popular all around the world. It is something thathelps us escape reality and put our focus elsewhere. When immersing yourself in afictional world, it can be intriguing to think of how it was created. LÄS MER

  2. 2. Virtual Environments in Scholè : Beyond Learning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Ferasat Sahil; [2023]
    Nyckelord :virtual environments; education; Scholè; Virtual Educational Environment; formation;

    Sammanfattning : This thesis explores the educational potential of virtual environments, which are computer-generated spaces that allow users to have a sense of presence and interaction with simulated worlds. In this thesis, I argue that virtual environments are not merely tools for learning specific skills or knowledge, but can also enable formative experiences that contribute to the purpose of education as understood by contemporary educational theorists. LÄS MER

  3. 3. Hur kultur formar narrativ : En jämförande studie av sociokulturella värden i västerländskt och österländskt berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Nora Eriksson; [2023]
    Nyckelord :South Korea; cinema; narrative; sociocultural values; Sydkorea; film; narrativ; sociokulturella värden;

    Sammanfattning : This is a comparative cultural study from a literary perspective, focusing on characterization in Western and Eastern storytelling. By comparing a selection of Korean dramas with Anglo-American TV series and films, I want to examine possible similarities and differences in the character representation, emotional expressions and philosophies of the stories, as well as how these may be grounded in different cultural structures. LÄS MER

  4. 4. Will the iranian women succeed? A case study of current events in Iran

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ebba Aurell; Anton Westerstrand; [2023]
    Nyckelord :Iran; revolution; non violent; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With Mahsa Amini’s death in Iran on the 13:th of September a series of protests began that are still ongoing today. With the help of previous literature, research, a qualitative interview and three fictional scenarios; nothing happens, a political revolution takes place or a social revolution takes place, the paper aims to qualitatively come to a conclusion on what the most likely scenario is after the protests have taken its course. LÄS MER

  5. 5. Litterära möjligheter : Didaktisk potential för litteraturundervisning med ett läromedel för gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Martin Joby; [2023]
    Nyckelord :Reading literature; upper secondary school; learning materials; views on literature; legitimation of reading; widened digital text-world; didactics for the subject of Swedish; Litteraturläsning; gymnasieskolan; läromedel; litteratursyner; legitimering av läsning; vidgad digital textvärld; svenskämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Läsningen i dagens skola påverkas av såväl internationella kunskapsmätningar som normer av kritiska förhållningssätt i en utsträckning som utmanar skönlitteraturens roll för skolans värdeutvecklande uppdrag. Ämnesplanen för svenska i gymnasieskolan motiverar läsning som läsfärdighetsträning, kritisk läsning såväl som inlevelsefull läsning, vilket innebär en komplex litteraturundervisning. LÄS MER