Sökning: "fightingspel"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet fightingspel.
1. FINISH HEN! : En kvalitativ semiotisk analys av Mortal Kombats genusporträttering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna analys undersöker representationen av genus i en våldsam spelkontext i fightingspel-serien Mortal Kombat, med fokus på spel 9, 10 och 11. Genom en semiotisk bildanalys med fokus på utvalda karaktärers visuella design och förändring framkommer teman i deras relation med genus. LÄS MER
2. Improving Input Prediction in Online Fighting Games
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many online fighting games use rollback netcode in order to compensate for network delay. Rollback netcode allows players to experience the game as having reduced delay. A drawback of this is that players will sometimes see the game quickly ”jump” to a different state to adjust for the the remote player’s actions. LÄS MER
3. Karaktärsuppfattning inom fightingspels genren
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studien i denna rapport har fokus på hur animerade karaktärer uppfattas av betraktare endast baserat på karaktärernas rörelser och om man kan skapa ett rörelse-schema för en bakgrundstereotyp för ett fightingspel, som passar lika bra till en manlig som kvinnlig karaktärsmodell.En kvalitativ intervju hölls där en grupp av studenter fick titta på en samling av karaktärs-animationer och förklara hur de uppfattade karaktärerna, endast utav rörelserna. LÄS MER
4. Slåss som en tjej : Hur man kan visualisera icke könsnormativa karaktärer till fightingspel enligt principerna för god informationsdesign
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Arbetet syftar till att försöka besvara hur en specifik karaktär till ett spel kan utformas på ett sä̈tt som undviker könsstereotypa konventioner, utan i stä̈llet placera större vikt vid karaktärens kommunikativa aspekter såsom dess fighting-egenskaper och funktionalitet i spelet. Detta för att bidra till att öka förståelsen för hur kvinnliga spelare upplever karaktärer inom fightingspel samt vad som påverkar deras val av karaktär i spelsammanhang. LÄS MER
5. Kunskap och mindreading inom fightingspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna rapport handlar om hur spelare kommer fram till beslut i fightingspel: om de använder kunskap eller om de förutser vad motståndaren ska göra. Bakgrunden behandlar termen ”mindreading” och vad fightingspel är samt vilka skickligheter som används i fightingspel. LÄS MER