Sökning: "figur varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden figur varumärke.

  1. 1. Varumärkets väg in i framtiden : - Hur påverkas okonventionella varumärken av kommissionens förslag?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sebastian Bierfeldt Liptak; [2014]
    Nyckelord :immaterialrätt; okonventionella varumärken; amerikansk rätt;

    Sammanfattning : Utformningen av varumärken har traditionellt sätt bestått av ett ord, en figur eller en kombination av de två. Idag finns istället en ökad förfrågan från företagens marknadsföringsavdelningar att arbeta med mer okonventionella varumärken såsom hologram, doft, ljud och liknande kännetecken som påverkar sinnena hos konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. Managing brand associations : The key to strong and successful brand equity

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnea Henriksson; Sabina van Eijk; [2011]
    Nyckelord :Brand; Brand Associations; Brand Equity; Word-of-mouth; Telecommunication; Varumärke; Varumärkesassociationer; Varumärkeskapital; Word-of-mouth; Telekommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar varumärkesassociationer samt dess påverkan på varumärkeskapital. Uppsatsen är genomförd som en fallstudie och undersöker hur det svenska telekommunikationsföretaget Tre tolkar konsumenters associationer till varumärket Tre. LÄS MER

  3. 3. Varumärkens särskiljningsförmåga

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Petra Levenius; [2006]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Varumärkesrätt; Särskiljningsförmåga;

    Sammanfattning : De senaste årtiondena har varumärkesrättens betydelse tilltagit till följd av varumärkets ökade värde i samhället och på marknaden. En grundläggande förutsättning för att ett kännetecken ska kunna åtnjuta varumärkesrättsligt skydd, är att det kan särskilja en näringsidkares varor eller tjänster från andra näringsidkares liknande eller identiska varor eller tjänster. LÄS MER

  4. 4. En strategisk allians? En studie av samarbetet mellan IMG, Celebrity Endorsement och dess klientföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pehr Adolf Tamm; [2002]
    Nyckelord :strategiska allianser; IMG; Celebrity endorser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En enskild persons eller ett lags prestationer inom idrotten har alltid fascinerat mänskligheten. Det har genom tiderna alltid funnits individer som har urskiljt sig från mängden genom sin personlighet och förmåga att bättre utöva en idrott. Dessa individer blir ofta populära och en förebild för många. LÄS MER