Sökning: "film 2006"
Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden film 2006.
1. Where is the Body? : En komparativ visuell analys av kostym och smink i drag i To Wong Foo,Thanks for Everything! Julie Newmar och The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay focuses on a comparative analysis of costume and makeup presented in the two drag queen road-movies To Wong Foo, Thanks for Everything Julie Newmar! (1995) and The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994). These movies have similar settings with a group of three drag queens traveling across the country to participate in their big show. LÄS MER
2. Tre profetior, ett träd och ett panteon av gudar : En hermeneutisk analys av hur Mayareligiositet porträtteras i film och serier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Mayareligiosity is portrayed and expressed in visual media in the form of series and films. The study also aims to investigate why Mayareligiosity is portrayed and expressed in that way and to discuss what reasons may be behind this. LÄS MER
3. Do Homophobic Slurs Reinforce Heteronormativity? A Critical Discourse Analysis of Homophobic Slurs and Epithets in Film
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Homophobic slurs can reinforce the hegemonic view of heteronormativity, namelythat heterosexuality is the preferable sexuality (Peake, 2013). The aim of this study was toexamine whether a societal heteronormative ideal is strengthened or created by the presenceof homophobic slurs in film scenes, and also whether or not this has changed over time. LÄS MER
4. Problemlösning med fokus på process eller resultat : En analys av digitala läromedel för årskurs 3, med fokus på problemlösningsuppgifter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vårt samhälle blir mer och mer digitaliserat, vilket också visar sig i skolans värld. Med digitaliseringens framfart blir det vanligare med digitala läromedel som kompletterar eller ersätter de analoga. Tekniken kan bidra till och möjliggöra en omvandling av undervisningen samt elevernas inlärningsprocess. LÄS MER
5. Designing Game Narrative to Evoke Players’ Empathy
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The paper would focus on the game narrative and empathy, more specifically, the primary goal of this paper is to see how game narrative evokes players’ empathy and get some narrative design principles that can be used in future game design and research. To fulfill the research goal of the paper, I will analyze three role-playing games To the Moon(2011), A Bird Story(2014), and Finding Paradise(2017). LÄS MER