Sökning: "film Redovisning"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden film Redovisning.

  1. 1. Lärares syn på digitala läromedel i matematik. En kvalitativ intervjustudie med fokus på elever med särskilda utbildningsbehov i matematik, SUM.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Elisabeth Berg Isaksson; Ola Svensson; [2020]
    Nyckelord :Digitala läromedel; SUM-elever; Traditionella läromedel; Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av den svenska skolan har pågått med full kraft. I kölvattnet av den nya tekniken följer en helt ny syn på kunskap och en helt ny typ av läromedel. Dessa läromedel har bemötts olika av lärarkåren och det förs en debatt om fördelar respektive nackdelar. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i speciallärares matematikundervisning. En webbenkätundersökning.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Johansson; Anne Törnkvist; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolverket presenterade under år 2016 Redovisning av uppdraget att föreslå nationella IT-strategier för skolväsendet. Enligt denna strategi ska alla elever år 2022 ha en adekvat digital kompetens och skolan ska ta tillvara de möjligheter som digitaliseringen medför. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsrepresentationer via film. En studie inom grundskolans fysikämne i syfte att understödja kunskapsbedömning

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sverker Aasa; [2016]
    Nyckelord :fysiklaborationer; kunskapsrepresentationer; teckenskapande aktiviteter; film;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att utveckla en metod för lärare och elever att inom fysikundervisning använda modern teknik som ett undervisningsverktyg vid formativ och summativ bedömning. Den metod som utvecklas baseras på film där filmade redovisningar utgör underlag för kunskapsbedömning. LÄS MER

  4. 4. Kunskapsrepresentationer via film. En studie inom grundskolans fysikämne i syfte att understödja kunskapsbedömning

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sverker Aasa; [2016]
    Nyckelord :fysiklaborationer; kunskapsrepresentationer; teckenskapande aktiviteter; film;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att utveckla en metod för lärare och elever att inom fysikundervisning använda modern teknik som ett undervisningsverktyg vid formativ och summativ bedömning. Den metod som utvecklas baseras på film där filmade redovisningar utgör underlag för kunskapsbedömning. LÄS MER

  5. 5. Flippade klassrum, film eller pecha-cucha. En kvalitativ undersökning om hur elever i en åk 8 prövar nya arbetssätt i digital miljö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Anders Bäckner; [2014-03-20]
    Nyckelord :flipped classrooms; lärande; multimodial; IKT;

    Sammanfattning : Syfte: Att tillsammans med elever i åk 8, pröva och värdera ett nytt arbetssätt. Frågeställningarna är: • Ökar ett nytt arbetssätt elevernas lust att lära? • Känns undervisningen mer meningsfull med ett nytt arbetssätt? • Förändras lärarrollen och i så fall på vilket sätt? Teori: Lärande sker i samspel och i kommunikation med andra, lärande är en aktiv handling, där den som lär presenterar sitt lärande på olika sätt, genom olika teckenskapande aktiviteter. LÄS MER