Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Att vara eller icke vara jämställd. Vad är det för fråga? : Göteborg Film Festival ur ett feministiskt jämställdhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : This BA thesis studies Göteborg Film Festival from a feminist theoretical perspective. It examines how the festival responds to recent efforts of working towards gender equality in the film industry. LÄS MER
2. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER
3. Sentiment Analysis Of IMDB Movie Reviews : A comparative study of Lexicon based approach and BERT Neural Network model
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background: Movies have become an important marketing and advertising tool that can influence consumer behaviour and trends. Reading film reviews is an im- important part of watching a movie, as it can help viewers gain a general under- standing of the film. And also, provide filmmakers with feedback on how their work is being received. LÄS MER
4. Marknadsföring på TikTokför biografer : En studie om TikTok-marknadsföringens påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I ett digitaliserad samhälle har biografbesök blivit allt färre då alternativa val för filmtittande har presenterat sig. I denna studie undersöks implementeringen av TikTok-marknadsföring för biografer och dess påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök. LÄS MER
5. Viewership forecast on a Twitch broadcast : Using machine learning to predict viewers on sponsored Twitch streams
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Today, the video game industry is larger than the sports and film industries combined, and the largest streaming platform Twitch with an average of 2.8 million concurrent viewers offers the possibility for gaming and non-gaming brands to market their products. LÄS MER