Sökning: "film marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 92 uppsatser innehållade orden film marketing.

  1. 11. Att använda videobaserad kommunikation för att främja ökad sortering och återvinning av matavfall : En studie som ger förslag på hur Södertäljekommun kan nå ut till alla kommuninvånare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Reeta Maqadesi; [2021]
    Nyckelord :behavior; food waste; knowledge; Södertälje municipality; video-based communication; will; beteende; kunskap; matavfall; Södertälje kommun; videobaserad kommunikation;

    Sammanfattning : Genom att öka resurshushållningen i livsmedelskedjan minskar människans belastning på miljön. Att öka utsortering och återvinningen av matavfall är ett sätt att bidra med ökad resurshushållning inom livsmedelskedjan. För att uppnå detta krävs människors samverkan. LÄS MER

  2. 12. The Shades of Styles : A human search for words communicating all aspects of styles.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Erlend Hellerslien; [2021]
    Nyckelord :Style; Styles; Shades of Styles; Digital Style; Design Theory; Semiotic Theory; Semiotics; Semantics; Seethics; Design Inclusion; User Experience Design; Cultural Analytics; Visual Worlds; Art Historical Writing; Digital Art History; Visual Studies; Visual Literacy; Human Communication; Digital Style Dictionary; Digital Visual Compass; Spectrum; Reality; Multi Realities; Core Reality; Abstract Reality; Surreal Reality; Artifical Reality; Phenomenolgy; Moral; Ethics; Labels; Critical Terms; Aspects of Seeing; Representation; Transpace Style; Swisch; Style; Medium; RAW; Image; Artifical Intelligence; AI; Visual Exploration; Humankind; Fundamentals; Bias; Gizmos; Hyperreality; Mythologies; Sterotyping; Discrimination; Stories of Art; Synesthesia; Post-truth; Fake Photo; Creativity; Art Direction; Editing; Advertising; Manipulation; Marketing; Animation; Photography; Film; Ilustration; Graphic Design; Arcitecture; Color; Icon; Beauty; Human Commonality; Respect; Diversity;

    Sammanfattning : This research is an investigative attempt on the concept of style´s development to potentially noticing our diverse human history on viewing the aspect of styles, starting (in the part one) by looking into the problem of the development of styles and its characteristic of representation in terms of its messages, realties, semiotics, and human collaboration. Leading towards the human search in seeing style more commonly neutral for a more meaningful dialog. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 14. The unexplored power of buzz in the video game industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Hammarsten; Sofie Hägerbrand; [2020]
    Nyckelord :Buzz; hype; anticipation; marketing; video game; customer-based brand equity; CBBE; pre-release consumer buzz; PRCB; expectations;

    Sammanfattning : Background: The global video game industry is today bigger than both the film- and music industry and is subject to a lot of competition. Companies are always looking for alternative ways to reach consumers and buzz is identified as a crucial success factor by many scholars. LÄS MER

  5. 15. Crazy Rich Asians: dramakomedi eller reklamkanal? : En kvalitativ studie om svenska studenters tolkningar av Singapores nationsvarumärke genom film.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Olsson; Julia Bryngelsson; [2020]
    Nyckelord :Crazy Rich Asians; film; Singapore; nation brand; brand image; encoding and decoding theory; Crazy Rich Asians; film; Singapore; nationsvarumärke; varumärkesimage; inkodning- och avkodningsteorin;

    Sammanfattning : Nationer är komplexa varumärken i kontrast till organisationers eller företags varumärken. De omfattar en rad aspekter såsom exempelvis turism, näringsliv och politik. Trots det, är det minst lika viktigt för ett land att skapa ett gott rykte kring sitt varumärke. LÄS MER