Sökning: "film marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 92 uppsatser innehållade orden film marketing.

  1. 16. ”Vill du ha plusmeny till det samhällsansvaret?” : - En språkvetenskaplig och filmanalytisk studie om effekten av Covid-19 på svenska hamburgerkedjors marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Wilhelm Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Commercial; hamburger restaurants; fast food; marketing; film clip analysis; sociosemiotics; systemic functional linguistics; covid-19; Reklamfilm; hamburgerrestauranger; snabbmat; marknadsföring; filmanalys; sociosemiotik; systemisk funktionell lingvistik; covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur Sveriges tre största hamburgerkedjor tagit sig an Covid-19- krisens utmaningar i sina reklamfilmer. Förhoppningen är att resultatet ska kunna bidra med kunskap om hur kriser av det här slaget kan hanteras när det handlar om marknadsföring samt hur marknadsföringen i sig kan uppfattas, både av mottagare och av de som står bakom den. LÄS MER

  2. 17. Visuell stil och intertextualitet i hjärndöda Blockbusters : -”She got to you with her perfumed words and her perky breasts” 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Helena Sandberg; [2020]
    Nyckelord :High Concept; Popcorn-estetik; Blockbusters; Post-klassicism; Martin Scorsese; Avengers: Endgame; Hellboy; Joker.;

    Sammanfattning : Martin Scorsese expressed dissatisfaction stating that superhero movies lacks uniqueness and emotional and psychological depth. In his opinion, these movies depict spectacle rather than character. Scorsese is not alone in his view - this has been a general opinion among film critics for decades. LÄS MER

  3. 18. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henrik Lehmann; [2020]
    Nyckelord :commercials; storytelling; narrative; film; form; visual analysis; marketing;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER

  4. 19. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jenny Gustafsson; Amanda Ingvarsson; [2020]
    Nyckelord :semiotic study; Oatly; sustainability; legitimacy theory; DotCool; semiotics; rhetoric; commercial; advertising; visual communication; strategy; semiotisk analys; Oatly; hållbarhet; legitimitet; DotCool; semiotik; retorik; reklam; marknadsföring; visuell kommunikation; reklamfilm; strategi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER

  5. 20. The Most Disturbing Definition: Are Extreme Cinema Films Part of One Big Genre?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Filmvetenskap

    Författare :Lancelot Jensen; [2020]
    Nyckelord :Extreme Cinema; Extreme Film; Extreme Movies; Disturbing; Controversial; Graphic; Violence in film; Sex in film; Sexual violence in film; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In this essay I have looked at how the term extreme cinema should be categorized. Should it be categorized as a genre, a subgenre, an umbrella term or something else. To find this out I have divided the essay into three chapters, one long and two short. LÄS MER