Sökning: "film marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 92 uppsatser innehållade orden film marketing.

  1. 21. Film- och litteraturturism i Sverige : En kvalitativ studie av Wallanderland i Ystad och Millenniumtrilogin i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Supavadee Disayabuttra; Mira Ottosson; [2020]
    Nyckelord :Film and literature tourism; Wallander; Millennium; netnography; place marketing; commodification; digital marketing; Film- och litteraturturism; Wallander; Millennium; netnografi; platsmarknadsföring; kommodifiering; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : To travel in the footsteps of movies and books is something that attracts more and more tourists and the research in the field has often focused on the motivation of tourists when choosing a destination. This study instead focuses on how the businesses that organize the attractions work. LÄS MER

  2. 22. F*****g With Opinions: Understanding the Implications of Strongly Opinionated and Profane Electronic Word-of-Mouth on Film Demand

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Eppens; Jesper Fahlén; [2020]
    Nyckelord :Film demand; Electronic word-of-mouth; eWOM; Online profanity; Film marketing;

    Sammanfattning : The internet is a gateway to rest of the world. It allows people to express themselves in an unfiltered fashion and share opinions freely. In parallel, online film forums are becoming increasingly influential on film consumers. LÄS MER

  3. 23. Är det verkligen skillnad? - Trovärdighet i miljöreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Adam Danielsson; [2020]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön Marknadsföring; Kritisk Retorikanalys; Trovärdighet i Reklam; Burkes Pentad; Filmtekniska Komponenter;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdighet i reklam skapas genom vilka val som görs när det kommer till narratologiska och filmtekniska komponenter. Genom en kritisk retorikanalys med stöd av narratologi och filmteknisk teori, granskas reklamfilmen ​Gunde Svan och sjungande grenar som drivmedelsbolaget Preem gav ut hösten 2019. LÄS MER

  4. 24. Vältrimmade herrar och mjuka kvinnokroppar : En hårresande undersökning om reklamernas värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Madicken Hammarquist; [2020]
    Nyckelord :Kön; normer; genus; kvinnligt; manligt; jämställdhet;

    Sammanfattning : In today's society, we are reached by media from several platforms and in many cases the media acts as mediators of gender norms. Although, the same product is sold, the design of the advertisements often differs depending on whether the target group is women or men. LÄS MER

  5. 25. Research on Audience Engagement in Film Marketing -- Taking the film <Us and Them> as the Case

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ruiyan Huang; [2019]
    Nyckelord :Audience engagement; film marketing; social media; marketing content;

    Sammanfattning : The film marketing is becoming increasingly important due to the fierce competition of film industry in China. With the drive of technology innovations, the creation of interaction among audiences has gradually become the spotlight of film marketing and many social media platforms are employed as marketing tools to encourage or foster audience engagement. LÄS MER