Sökning: "filmredigering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet filmredigering.

  1. 1. Den dolda kraften : En kvalitativ studie av redigerares implicita kunskaper

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Yasmine Borg; Agneta Lidén; [2017]
    Nyckelord :filmredigering; videoredigering; redigerare; redigering; film; filmproduktion; filmklippning; postproduktion; praktisk kunskap; tyst kunskap; kreativ produktionsprocess; kreativt skapande;

    Sammanfattning : Many people today have no idea that film editing is more than simply putting scenes together. Previous research also reveals very limited information about the editors line of thinking, the creative decision making, intuition and how they reflect upon their own profession. LÄS MER

  2. 2. Visuella grepp för filmduken : En studie i filmdesign – filmfotografen Hoyte van Hoytemas anslag i tre filmer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Klara Jonsson; [2015]
    Nyckelord :film; mise-en-scène; filmfotografi; filmredigering;

    Sammanfattning : Visual techniques such as mise-en-scène, cinematography and film editing may be used in order to strengthen a story and create the right atmosphere in which the story is told. This study examines film design, with the aim to raise the knowledge and understanding of how motion pictures are designed in order to achieve a strengthened story and the right atmosphere. LÄS MER

  3. 3. Konstitutionen av barnet som subjekt i visuell dokumentation. Förskollärares beskrivningar av barns filmspråk

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Olsson; [2014]
    Nyckelord :Pre-school; children; pre-school teachers; subjectivity; documentation; filmlanguage; socialsemiotics; meaningmaking; symbolic; culture; education; ideologies;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra konstitutionen av barnet som subjekt i förskollärares beskrivningar av barns filmspråk. Teorin är tvärdisciplinär med kulturella, socialsemiotiska och filmteoretiska utgångspunkter. De respondenter som ingår i urvalsgruppen är åtta förskollärare. LÄS MER