Sökning: "financial services marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden financial services marketing.

  1. 1. Pedaling towards a sustainable future: lessons Learned from Cargo Bike Pool Operators in Sweden

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Kvist Brandon David; [2023]
    Nyckelord :cargo bikes; sharing services; cargo-bike pools; sustainable mobility; lastcyklar; delningstjänster; lastcykelpooler; hållbar mobilitet;

    Sammanfattning : This study examines the impact and potential of cargo bikes as socio-economically and ecologically beneficial modes of transportation. It focuses on the perspectives of cargo bike pool members and the challenges faced by pool operators. LÄS MER

  2. 2. As smoooth as it gets: En kvalitativ studie om svenska betaltjänsten Klarnas användning av strategisk kommunikation på Instagram för att marknadsföra kreditbetalning till unga vuxna.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Kjellander; Kevin Strömberg; [2022]
    Nyckelord :Klarna; BNPL; Instagram; Marknadsföring; Generation z; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today, financial technology (fintech) companies implement marketing strategies targeting young and financially inexperienced adults to increase their habits of consumption using credit. Among the services provided by these companies, the concept Buy-Now-Pay-Later (BNPL) is the one that stands out within the context of marketing. LÄS MER

  3. 3. Att förstå konsekvenserna av hållbarhetsrapportering : En studie om införandet av EU:s förordning om hållbarhetsrelaterade upplysningar SFDR

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Nicole Tholén; [2022]
    Nyckelord :SFDR; sustainability; financial industry; sustainability reporting; data management; regulatory compliance; investment decisions.;

    Sammanfattning : The provision of global bank capital and its governance has undergone dramatic changes in the last two decades. There has been a growing awareness among companies to address the environmental, social and governance issues to contribute to sustainable development. LÄS MER

  4. 4. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  5. 5. Hur vil dagens seniorer bo? : En studie för att underlätta fastighetsbolagens marknadsföring av konceptboende för seniorer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Evelina Theens; Ida Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : How do today's seniors want to live? A study to facilitate real estate companies´ marketing of concept housing towards seniors. In recent years, there has been a significant increase in the proportion of elderly in Sweden's population in comparison with the remaining age groups. LÄS MER