Sökning: "finans strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden finans strategi.

  1. 1. Quantum Portfolio Optimization : a Multi-Level Perspective Study of the Swedish Fund Management Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Olle Malmberg; Joakim Wellenstam; [2021]
    Nyckelord :Quantum computers; portfolio optimization; multi-level perspective; technological transition; finance; socio-technical; Kvantdatorer; portföljoptimering; multi-level perspective; teknisk omvandling; finans; socio-teknisk;

    Sammanfattning : In recent years, quantum computers have achieved new levels of sophistication and are by some estimates only a few years from being used in production. A growing body of literature points toward their potential uses within various industries, with the finance industry identified as exceptionally full of prospective applications. LÄS MER

  2. 2. Amfibiska hus : möjligheter och utmaningar att nyttja byggtekniken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Hanna Gradén Svedlund; [2020]
    Nyckelord :Amphibious buildings; floating construction; sustainable architecture; amphibious retrofit; flood-proof construction; Amfibiska hus; översvämningssäker byggteknik; Amfibisk ombyggnation; flytande konstruktion; hållbar arkitektur; amfibiska byggnader; hållbart byggande;

    Sammanfattning : Climate change will increase the risk of floods from storms and rising sea levels in many countries with coasts, seas and rivers. In Sweden, climate change is going to affect the intensity and frequency of precipitation which, together with rising sea levels, will result in more floods in the future. LÄS MER

  3. 3. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  4. 4. Centralization vs. Decentralization: Selection of Downstream Supply Chain Strategy : A single case study on the positioning of purchasing within the Supply Chain of a multinational company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Oliver Mazoyer; [2020]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Globalization; Outsourcing; Risks; Purchasing; Data Mining; Strategies; Network Design; Selection Framework; Centralization; Decentralization; Scenario; Distribution Network; COVID-19; Supply Chain Management; Globalisering; Outsourcing; Risker; Inköp; Data Mining; Strategier; Nätverksdesign; Urvalsramverk; Centralisering; Decentralisering; Scenario; Distributionsnätverk; COVID-19;

    Sammanfattning : As Supply Chain Management has continuously evolved, it has during recent times been exposed to the opportunities and threats that follow globalization. Firms have the possibility of getting their products/services to customers worldwide by outsourcing processes. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER