Sökning: "finansiella tjänster marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden finansiella tjänster marknadsföring.
1. Investeringar i fonder - en känslomässig affär
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER
2. Ett styrverktyg för implementering av tjänstefokuserade affärsmodeller - Balanserat styrkort
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och Problem: I en allt mer globaliserad värld har konkurrensen ökat för många tillverkande företag till följd av nya kundbeteenden och efterfrågan på marknaden. För att möta den ökade konkurrensen behöver företagen hitta nya sätt att generera vinster och ett alternativ är att börja sälja tjänster. LÄS MER
3. Finansiell rådgivning : Intressekonflikters konsekvenser vid finansiell rådgivning på finansmarknaden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Idag förekommer det ofta att personer vill investera sina pengar till en högre avkastning än exempelvis inlåningsräntan på banken. Alla besitter inte kunskaperna som behövs för att göra bra investeringar och de vänder sig då till finansiella rådgivare. LÄS MER
4. Användning av forskning för att skapa förtroende gentemot kunden : En studie kring tre konsultföretags motiv beträffande användning av akademisk forskning i sin verksamhet
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Efter den senaste finansiella krisen har efterfrågan på managementkonsulttjänster växt, vilket kan bero på att många organisationer och verksamheter omstrukturerats och omorganiserats för att öka effektiviteten samt förbättra konkurrenskraften. Samtidigt som efterfrågan har tilltagit har också utbudet av olika konsulttjänster ökat och i kampen om marknadsandelar blir det därmed viktigt att managementkonsultföretagen kan utmärka sig samt verkar förtroendeingivande gentemot potentiella kunder. LÄS MER
5. Bankers information om innovationsarbete : Hur fem finansiella institutioner kommunicerar sitt arbete med innovation till investerare
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att studera den information finansiella institutioner förmedlar gällande företagens arbete med innovation. Fem stycken globala banker inom området global custody valdes att studeras. LÄS MER