Sökning: "finansiella tjänster marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden finansiella tjänster marknadsföring.

  1. 1. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  2. 2. Ett styrverktyg för implementering av tjänstefokuserade affärsmodeller - Balanserat styrkort

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Tu; Madeleine Ngo; [2018-06-28]
    Nyckelord :PSS; Product service systems; Servitization; Balanced Scorecard; Busniess model Innovation; Tactics; Marketing; Contract; Network; Product and Service Design; Sustainable;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: I en allt mer globaliserad värld har konkurrensen ökat för många tillverkande företag till följd av nya kundbeteenden och efterfrågan på marknaden. För att möta den ökade konkurrensen behöver företagen hitta nya sätt att generera vinster och ett alternativ är att börja sälja tjänster. LÄS MER

  3. 3. Finansiell rådgivning : Intressekonflikters konsekvenser vid finansiell rådgivning på finansmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Axel Jönsson; Maria Chamoun; [2015]
    Nyckelord :Finansiell rådgivning; intressekonflikt; provisionsförbud; MiFID II; gränsdragning; investeringsrådgivning; placeringsrådgivning; provision; FRL;

    Sammanfattning : Idag förekommer det ofta att personer vill investera sina pengar till en högre avkastning än exempelvis inlåningsräntan på banken. Alla besitter inte kunskaperna som behövs för att göra bra investeringar och de vänder sig då till finansiella rådgivare. LÄS MER

  4. 4. Användning av forskning för att skapa förtroende gentemot kunden : En studie kring tre konsultföretags motiv beträffande användning av akademisk forskning i sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Åhlman; Susanna Gärdek; [2011]
    Nyckelord :akademisk forskning; referenser; förtroende; managementkonsultföretag; intern marknadsföring; extern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; skapa löften; hålla löften; möjliggöra löften;

    Sammanfattning : Efter den senaste finansiella krisen har efterfrågan på managementkonsulttjänster växt, vilket kan bero på att många organisationer och verksamheter omstrukturerats och omorganiserats för att öka effektiviteten samt förbättra konkurrenskraften. Samtidigt som efterfrågan har tilltagit har också utbudet av olika konsulttjänster ökat och i kampen om marknadsandelar blir det därmed viktigt att managementkonsultföretagen kan utmärka sig samt verkar förtroendeingivande gentemot potentiella kunder. LÄS MER

  5. 5. Bankers information om innovationsarbete : Hur fem finansiella institutioner kommunicerar sitt arbete med innovation till investerare

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Bergfeldt; [2009]
    Nyckelord :Innovation; global custody;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att studera den information finansiella institutioner förmedlar gällande företagens arbete med innovation. Fem stycken globala banker inom området global custody valdes att studeras. LÄS MER