Sökning: "finansiering marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden finansiering marknadsföring.

  1. 1. Rätten till identitet : En kritisk undersökning av omvändelseterapi i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Rebecka Björkman; [2024]
    Nyckelord :Omvändelseterapi; sexuell läggning; könsidentitet; könsuttryck; religionsfrihet; yttrandefrihet;

    Sammanfattning : Omvändelseterapi har blivit alltmer omdiskuterat under de senaste åren. Flera länder har infört ett nationellt förbud mot företeelsen, många andra befinner sig i skrivande stund i processen av att införa ett förbud. En expert inom Förenta Nationer har fördömt förekomsten av omvändelseterapi. LÄS MER

  2. 2. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  3. 3. To Spin Off or Not To Spin Off?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Henrik Nyberg; Johan Fohlin; [2022]
    Nyckelord :Spin-offs; Corporate Focus; Abnormal Returns; Operating Performance; Sharpe Ratio;

    Sammanfattning : This study investigates the value creation of U.S. spin-offs undertaken between 2010 and 2017 from three perspectives. Firstly, shareholder wealth creation is analyzed through tests on unadjusted abnormal announcement-day returns and unadjusted abnormal long-term returns. LÄS MER

  4. 4. Sökandet efter en småstadsidentitet : En fallstudie om Hudiksvalls stadskärna och dess relation till identitet och marknadsföring

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Rasmus Näsman; [2021]
    Nyckelord :city centre; BID; marketing; planning; commercial; Hudiksvall; identity; stadskärna; BID; marknadsföring; planering; kommersiell; Hudiksvall; identitet;

    Sammanfattning : The city and its planning are dynamic products of permanent change, which is influenced by a myriadof different actors with different wills and opinions. During the last century, urban planning has gonefrom being a steering process to a more mediating role between prominent and relevant actors. LÄS MER

  5. 5. The impact of IFRS 13 implementation on information asymmetry and liquidity in Nordic real estate markets

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kerstin Iremark; Diana Yanesová; [2021]
    Nyckelord :fair value accounting; information asymmetry; liquidity; IFRS 13; Nordic real estate market;

    Sammanfattning : The overall objective of financial reporting is to provide information that is useful for investors and other stakeholders. The implementation of the International Accounting Standard 40 (IAS 40) in 2005 by public companies in the EU securities market required firms to disclose the fair value of their investment properties. LÄS MER