Sökning: "first impressions"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden first impressions.

  1. 1. ‘‘ JAG VET INTE RIKTIGT VAD JAG SKA TRO! ’’. En kvalitativ studie i ungdomars förhållningssätt till desinformation på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Kolflaath; [2024-03-01]
    Nyckelord :Desinformation; Ungdomar; Mediekompetens; Nyhetsnavigering; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Disinformation, i.e. intentionally false content disseminated with the aim of reaching a particular group to influence their views on a topic or issue, has become increasingly common with the rise of digital media and a clear threat to democratic values, according to research. LÄS MER

  2. 2. Naturentusiasters tankar och upplevelser kring naturens påverkan på välbefinnandet : Ett bidrag att använda i skolan?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jens Jörgensen Moberg; Cecilia Hammarström; [2023]
    Nyckelord :Naturupplevelse; Välbefinnande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka naturentusiasters syn på naturens hälsofrämjande effekter på människans välbefinnande.  Forskningsfrågor: 1. Vilken roll har människans relation till natur för upplevt välbefinnande? 2. LÄS MER

  3. 3. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  4. 4. Designkvalitéer i svenskt vildsvinsläder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Albin Adamsson; [2023]
    Nyckelord :Product design; MDD; Material driven design; Emotional design; Wild boar; Leather; Sustainability; Produktdesign; MDD; Material driven design; Emotionell design; Vildsvin; Läder; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Studien är ett designdrivet forskningsprojekt som besvarar frågeställningen: Vilka materiella designkvalitéer finns det i svenskt vildsvinsläder och hur kan dessa appliceras i produktdesign? Frågeställningen undersöks främst genom en material driven designmetod och resultatet analyseras genom teorier om design för hållbar utveckling och design för emotionell varaktighet. Den material drivna designmetoden inleddes med fri utforskning av materialet, första intryck dokumenterades och hypoteser kring materialet dömdes inkorrekta. LÄS MER

  5. 5. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jonas Helgesson; Kristian Stojkovic; [2023]
    Nyckelord :Consumer Attention Span; Digital Marketing Strategies; Consumer Behaviour; Digital Media Platforms; Konsumenters Uppmärksamhetsförmåga; Digitala Marknadsföringsstrategier; Konsumentbeteende; Digitala Medieplattformar;

    Sammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER