Sökning: "first teacher"
Visar resultat 16 - 20 av 634 uppsatser innehållade orden first teacher.
16. Spatialized Sonification for the Learning of Surgical Navigation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Historically, the education of surgical navigation in minimally invasive neurosurgery has been constrained by several factors. Medical students have been required to physically be in the operating room to observe a teacher perform the different procedures. This restricts their opportunities to gain valuable hands-on experience in their field. LÄS MER
17. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER
18. On the Greek Physician Praxagoras from Kos and the Development of Medicαl Thinking in Antiquity
Master-uppsats, Lunds universitet/Grekiska (antik och bysantinsk); Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : The Greek physician Praxagoras from Kos was active around year 300 BC. He represents the transition between the Hippocratic and the Hellenistic periods in medicine. Praxagoras was the teacher of several renowned physicians active during the 3rd century BC. Although he wrote many books nothing of his writing has survived to our time. LÄS MER
19. Språkutveckling i förskolans utomhusmiljö : En intervjustudie om förskollärares syn på barns möjligheter till språkutveckling i förskolans utomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur förskollärare ser på barnens möjligheter till språkutveckling i förskolans utomhusmiljö, samt vilka arbetssätt de använder sig av för att främja barnens språk. För att uppfylla detta syfte valdes semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER
20. Gånger lika med produkt – det är frågan : En studie om lärares användande av det informella vardagsspråket och det formella matematikspråket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study was based on our common interest in teachers’ use of language in algebra teaching. The purpose of the study is to investigate the teachers’ use of concepts in algebra teaching and to gain in-depth knowledge of how the teachers use formal mathematical language and informal everyday language. LÄS MER