Sökning: "fjällräven"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet fjällräven.
1. Behov och inställning till ett gränsöverskridande skyddsområde för fjällräv i Sverige, Norge och Finland
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : The arctic fox has been threatened by extinction in Fennoscandia since the beginning of 1900s. Even though it has been protected in Sweden, Norway and Finland for almost a century, it has not recovered and is still classified as threatened. LÄS MER
2. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER
3. Fjällräven i ett föränderligt klimat
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : Climate change is an ongoing threat to the world´s biodiversity, and has an alarming effect on the Arctic. One species that can only be found in this particular habitat is the arctic fox, whose future is threatened by the aversive effects of global warming. The aim of this study was to investigate how climate change is affecting the arctic fox. LÄS MER
4. Storytelling som marknadsföringsverktyg för att stärka varumärkesvärde ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Idag blir det svårare och svårare för företag att sticka ut med sina budskap på en allt mer mättad marknad. Behovet av att särskilja sig från konkurrenter blir allt större och aspekter som pris och kvalitet räcker inte längre till. LÄS MER
5. Behind the Green Claims: A Critical Discourse Theory Approach - A study of the critical discourses derived from fashion brands green social media marketing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In today’s society, social media is an inflated part of marketing within the fashion industry and has become a part of green marketing for many brands, enabling consumers to communicate directly with them. Here, discourses within media texts are created as a result of such marketing practices and consumer interactions adherently possibly change the meaning of the green statements and consequently, the social image of such brands. LÄS MER