Sökning: "fjärrundervisning"
Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade ordet fjärrundervisning.
21. "Jag tolkar er tystnad som ett ja" : En kvalitativ studie om kommunikation av dansrörelser och feedback vid fjärrundervisining i dans.
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The Covid-19 virus has affected dance education in Sweden and created new conditions for dance teaching. The purpose of this study is to investigate how dance teachers communicate dance movements and feedback, when teaching in dance which is conducted in distance learning in Upper Secondary School. LÄS MER
22. Motivation till idrott och hälsa i en digital lärandemiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att belysa svenska gymnasieelevers upplevelser av sin motivation till fjärr- och distansstudier i ämnet idrott och hälsa. Detta med utgångspunkt i motivationsteorin self-determination theory (SDT). Inledningsvis presenteras syftet och de frågeställningar som denna uppsats tar sin utgångspunkt i. LÄS MER
23. ”Det har blivit ett helt annat arbete - det är ett nytt yrke, tycker jag.” : En kvalitativ studie om SFI-lärares upplevelser av undervisning under pandemin.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Studien syftar till att beskriva lärares erfarenheter och uppfattningar om coronapandemins påverkan på SFI-undervisningen. Genom en kvalitativ forskningsansats och semistrukturerade intervjuer med fyra SFI-lärare studeras och analyseras vilka konsekvenser som pandemin haft för lärarnas arbetssätt och deras elevers lärandemöjligheter. LÄS MER
24. Fjärrundervisning och andraspråkselevers språkutveckling : Lärarperspektiv på fjärrundervisning i svenska som andraspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur gymnasielärare upplever att elever i svenska som andraspråk har utvecklats språkmässigt när undervisningen övergick från fysisk klassrumsundervisning till fjärrundervisning, det vill säga att undervisningen bedrivs digitalt. Föreliggande studie utgår från en kvalitativ ansats där tre gymnasielärare i svenska som andraspråk har intervjuats. LÄS MER
25. EFL Teachers’ Experiences Teaching Online using ICT : A Case Study of the Transition from Classroom Teaching to Online Teaching during the COVID-19 Pandemic
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of this research project was to contribute to the knowledge about the teaching practices taking place during the COVID-19 pandemic, by investigating the use of information and communication technology (ICT) in online teaching by five EFL (English as a foreign language) teachers and their experiences of transforming from classroom teaching to online teaching during the pandemic. Furthermore, this study has also investigated how these teachers believe online teaching has affected their students’ English learning. LÄS MER