Sökning: "flaggskeppsbutik"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet flaggskeppsbutik.

  1. 1. Flaggskeppsbutiker : en studie om användningen av konceptet på massmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Hultén; Linnea Granath; [2017]
    Nyckelord :Flagship stores; Marketing; Marketing mix; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand identity; Brand personality; Flaggskeppsbutiker; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Kapferers Identitetsprisma; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how brands in the mass market use flagship stores - both from a marketing perspective and a brand perspective. We wanted to study if the brand identity affects whether a brand chooses to establish flagship stores or not. LÄS MER

  2. 2. Flaggskepps- och konceptbutiker i Stockholm : varför?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIE STENSEN DÖSEN; ELINOR ELIASSON; [2013]
    Nyckelord :flaggskeppsbutik; konceptbutik; koncept; kluster; Acne; The Local Firm; Bibliotekstan; varumärke; SoFo; Stockholm;

    Sammanfattning : Vi har uppmärksammat att användandet av butiksklassificeringar i form av flaggskepps- och konceptbutiker har ökat de senaste åren. Fler och fler svenska varumärkesleverantörer kommunicerar nu aktivt ut vilken av deras butiker som är flaggskepps- respektive konceptbutiken. LÄS MER

  3. 3. Vilka intresseprioriteringar gör konsumenten i samband med köp av kläder?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JASON CHEE; [2013]
    Nyckelord :Aktör; Brus; CSR; Flaggskeppsbutik; Ryktesspridning; Attityder och beteenden; Marknad; Marknadsekonomi; Varumärke; Varumärkesimage;

    Sammanfattning : Inom modebranschen växer konkurrensen sig allt större bland företag och det blir allt svårare att slå sig in, eller överleva på marknaden. Dagens konsumenter har även tillgång till mer information kring produkter vilket gör att kundbeteendet förändrats. LÄS MER

  4. 4. Bättre service och de senaste modetrenderna till ett lågt pris : är en personal shopper tjänst bra att införa på Gina Tricot?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELINOR GRANATH; ERIKA OREHEIM; [2011]
    Nyckelord :personal shopper; kundbeteende;

    Sammanfattning : I denna rapport undersöker vi om en personal shopper tjänst är bra att införa i en modekedja med en bred målgrupp inom lågprissegmentet. Vi samarbetar med Gina Tricots huvudkontor där vi ska utveckla tjänsten tillsammans med Fredrik Appelqvist, retail ansvarig på Gina Tricot. LÄS MER