Sökning: "flera spelare"

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden flera spelare.

  1. 1. Användning av logistisk regression för att prediktera utfallet i snooker

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Leo G. Levenius; [2023]
    Nyckelord :Logistic regression; prediction; snooker; Logistisk regression; prediktion; snooker;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att undersöka hur väl logistisk regression kan användas för att prediktera vinnaren i en snookermatch. Detta görs med hjälp av statistik över spelarna samt resultat från tidigare matcher och turneringar. LÄS MER

  2. 2. Den evolverade monomyten: inklusion och personliga narrativs inverkan på moderna rollspel : En komparativ analys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mathias Arancibia Mena; [2023]
    Nyckelord :monomyt; rollspel; inklusion; ramverk; dissonans;

    Sammanfattning : Rollspel blir alltmer populära på en global nivå, med spelare runt hela världen och publikationer på flera olika språk. Som grund till rollspel och fantasy-genren den växte ut från ligger bland annat koncept som ‘hjälteresan’ och mytologi. LÄS MER

  3. 3. Sport Relaterade Hjärnskakningar inom Handbollen : En online enkätstudie av förekomsten, skademönstret och återgång bland olika positioner och kön

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för idrottsmedicin

    Författare :Jonathan Ringbom; Otto Vingren; [2023]
    Nyckelord :concussion; sex differences; symptoms; handball; SRC; Sport related concussion; hjärnskakning; könsskillnader; symtom; handboll;

    Sammanfattning : Introduktion: Handboll är en populär lagsport som innehåller kroppskontakt, hopp och sprints. Det är dock även en skadedrabbad sport, där bla huvudskador är vanligt. Huvudskador, eller sport related concussion (SRC), är en allvarlig skada som kan leda till komplikationer senare i livet. LÄS MER

  4. 4. On the strategic abilities gained by using knowledge-based strategies for multi-agent teams playing against nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sam Maltin; Simon Rosén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Analogous to how the Knowledge-Based Subset Construct (KBSC) can transform games of imperfect information against nature into games of perfect information, making it easier to find winning strategies for objectives in these games, the multi-agent knowledge-based subset construct (MKBSC) can be used to find winning strategies in multi-agent games of imperfect information. The difference between the two algorithms is that the generalized version can be applied multiple times, which is interpreted as the agent’s considering not just their own knowledge of the game, but also their knowledge of the other agents, and the knowledge of the other agent’s knowledge about their own knowledge, etc. LÄS MER

  5. 5. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER