Sökning: "flera spelare"
Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden flera spelare.
1. Användning av logistisk regression för att prediktera utfallet i snooker
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : Syftet med det här arbetet är att undersöka hur väl logistisk regression kan användas för att prediktera vinnaren i en snookermatch. Detta görs med hjälp av statistik över spelarna samt resultat från tidigare matcher och turneringar. LÄS MER
2. Den evolverade monomyten: inklusion och personliga narrativs inverkan på moderna rollspel : En komparativ analys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Rollspel blir alltmer populära på en global nivå, med spelare runt hela världen och publikationer på flera olika språk. Som grund till rollspel och fantasy-genren den växte ut från ligger bland annat koncept som ‘hjälteresan’ och mytologi. LÄS MER
3. Sport Relaterade Hjärnskakningar inom Handbollen : En online enkätstudie av förekomsten, skademönstret och återgång bland olika positioner och kön
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för idrottsmedicinSammanfattning : Introduktion: Handboll är en populär lagsport som innehåller kroppskontakt, hopp och sprints. Det är dock även en skadedrabbad sport, där bla huvudskador är vanligt. Huvudskador, eller sport related concussion (SRC), är en allvarlig skada som kan leda till komplikationer senare i livet. LÄS MER
4. On the strategic abilities gained by using knowledge-based strategies for multi-agent teams playing against nature
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Analogous to how the Knowledge-Based Subset Construct (KBSC) can transform games of imperfect information against nature into games of perfect information, making it easier to find winning strategies for objectives in these games, the multi-agent knowledge-based subset construct (MKBSC) can be used to find winning strategies in multi-agent games of imperfect information. The difference between the two algorithms is that the generalized version can be applied multiple times, which is interpreted as the agent’s considering not just their own knowledge of the game, but also their knowledge of the other agents, and the knowledge of the other agent’s knowledge about their own knowledge, etc. LÄS MER
5. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER