Sökning: "flerspelarläge"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet flerspelarläge.

  1. 1. ChessCraft

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Erik Hahne; Mustafa Alho; [2015]
    Nyckelord :chesscraft; chess; procedural generation; map generation; game development; turn-based game; unity; c#; swedish game awards; multiplayer; chesscraft; schack; procedurell generation; spelplansgenerering; spelutveckling; turbaserat spel; unity; c#; swedish game awards; flerspelarläge;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ett kraftigt verktyg för att kunna skapa en stor mängd spelvärldar utan att själv behöva manuellt designa spelplaner en och en. Med bra programmerade algoritmer kan man få tillgång till en nästan obegränsad mängd av unika spelvärldar med mycket mindre arbete. LÄS MER

  2. 2. Utforskning i spel och immersionens djup : En empirisk studie om upplevelsen av immersion i ett utforskningbaserat spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Kim Axelsson; Kasper Batalje; [2015]
    Nyckelord :Empirical; exploring; immersion; player experience; survey; qualitative; Enkätundersökning; kvalitativ; immersion; spelarupplevelse; utforkning;

    Sammanfattning : Den här studien är en empirisk studie genomförd via en enkät online där deltagarnahar fått svara på frågor som rör utforskning och inlevelse i spelet Starbound.Deltagarna fick svara fritt i löpande text hur de upplever att dessa aspekter påverkarderas förmåga för immersion. LÄS MER

  3. 3. Parallell utveckling av en- och flerspelarläge i spel : En strävan efter separation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)

    Författare :Rickard Hansson; Emil Lindau; [2014]
    Nyckelord :Separation of concern; nätverk; gameplay; multiplayer; MVC; mjukvaruutveckling; design; spel;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar frågeställningen “Hur underlättar man en parallell utveckling av en- samt flerspelar-funktionalitet i ett spel?”. Anledningen till frågeställningen är att en separation mellan de två lägena, tror vi, får en positiv inverkan på agilitet i mjukvaruutvecklingsprojekt inriktat mot spel, något som spelutvecklingsföretagen och utvecklare historiskt sett haft problem med. LÄS MER

  4. 4. Battle of Life : Spelprojekt till Swedish Game Awards

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Styrbjörn Ekdahl; Robin Jansson; [2013]
    Nyckelord :Battle of Life; Swedish Game Awards; SGA; XNA; Lidgren; Spriter; multiplayer; game project; game; game development; network; flerspelarläge; spelprojekt; spel; spelutveckling; nätverk;

    Sammanfattning : Vi beskriver i denna rapport hur vi, som två studenter vidÖrebro universitet, utvecklade ett nätverksbaserat action-spel för datorer i Windows-miljösomsedanvarmed ochtävladei nordens största spelutvecklar-tävling, Swedish Game Awards. I spelet,som vi döpt till Battle of Life, tar sig spelaren an en farlig och oförlåtande värld och måste slåss mot andra spelareför att överleva. LÄS MER

  5. 5. Vengeful Vikings Ett strategispel till Android

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Tomas Urdell; Kalle Persson; Andreas Eklund; Erik Termander; Anton Grönlund; Johnny Väyrynen; [2012-08-09]
    Nyckelord :android; strategispel; spelutveckling; agile;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar utvecklandet av en spelidé för ett turordningsbaserat strategispel med fokus på flerspelarläge över nätverk, samt hur idén implementeras till plattformen Android. Rapporten kommer fortsättningvis även att dokumentera och beskriva hur arbetet med att uppnå syftet att utveckla ett turordningsbaserat strategispel uppfylls. LÄS MER