Sökning: "flexibilitet kompetens medarbetare"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden flexibilitet kompetens medarbetare.

  1. 1. UNGA VUXNA PÅ ARBETSMARKNADEN - En kvantitativ studie om vad som motiverar unga vuxna till arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Alicia Helgesson; Susanne Jakobsson; [2023-09-07]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; motivation; unga vuxna;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vad unga vuxna mellan 20-26 år motiveras av på arbetsmarknaden idag. Arbetsmarknaden är i ständig utveckling och för att lyckas attrahera rätt medarbetare samt fortsätta vara konkurrenskraftiga är det nödvändigt att vara medveten om vad tilltänkta medarbetare efterfrågar. LÄS MER

  2. 2. Viktiga faktorer för att stora industrier ska attrahera arbetskraft : Med fokus på norra Sveriges industrier ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Isaac Fremling; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employee retention; White Collar; Blue Collar; Herzberg s tvåfaktorteori;

    Sammanfattning : Den gröna omställningen har lett till stora investeringar i norra Sveriges industrier. Dessa investeringar har skapat fler jobb och därav behov av fler individer. På grund av norra Sveriges låga befolkningstäthet i kombination med ökad efterfrågan har företag problem att attrahera och rekrytera personal till sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Intern employer branding ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie om erfarenheter och upplevelser kring arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Lindberg; Sara Berglund; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Maslows behovstrappa; medarbetare; monetära och icke-monetära belöningar; organisationskultur;

    Sammanfattning : Idag ställs det höga krav på arbetsgivare att utmärka sig från sina konkurrenter för att kunna attrahera rätt kompetens samt behålla nuvarande personal, för att på så sätt kunna bli konkurrenskraftiga. Organisationer som aktivt utvecklar och skapar ett attraktivt arbetsgivarvarumärke kan både behålla och locka till sig arbetstagare, vilket gynnar företagens employer branding såväl internt som externt. LÄS MER

  4. 4. MOTIVATION OCH LEDARSKAP PÅ DISTANS - En kvalitativ studie om hur chefer motiverar på distans

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ebba Kånge; Isabell Olofsson; [2021-08-20]
    Nyckelord :Chefskap; Distansledarskap; Motivation; Självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin som bröt ut 2020 tvingade många organisationer att gå över till distansarbete. Övergången till distansarbete skedde fort vilket innebar liten möjlighet för att strategiskt planera hur det skulle gå till, hur verksamheten skulle arbeta eller hur chefer skulle arbeta med sitt ledarskap. LÄS MER

  5. 5. “Det finns inget ont som inte har något gott med sig” : En kvalitativ studie om äldre medarbetares upplevelseav distansarbete under pågående pandemi

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lovisa Burström; Amanda Fousinette; [2021]
    Nyckelord :Ansvarsfördelning; arbetsmiljö; covid-19; digitalt arbete; distansarbete; interaktion; pandemi; äldre medarbetare;

    Sammanfattning : Till följd av covid-19 pandemin och Folkhälsomyndighetens rekommendationer har verksamheter behövt anpassa sig. Distansarbete har tidigare varit förknippat med en arbetsgivarförmån där arbetstagaren fick frihet att bestämma var och när arbetet utfördes. LÄS MER