Sökning: "flipped learning"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden flipped learning.

  1. 16. Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcin A. Wojnar; [2018-07-04]
    Nyckelord :motivators and inhibitors of online teaching; online faculty experiences; distance education; e-learning; flipped classroom; teaching online; online education; activity theory;

    Sammanfattning : The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists that explored the strengths and challenges associated with online education and the desirable faculty skills related to online teaching. LÄS MER

  2. 17. Teaching Concurrency in a Modern Manner, Flipped Classroom or Game-Based Learning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Bobby Murphie; Mattias Hansen; [2018]
    Nyckelord :Teaching; Learning; Multithreading; Concurrency; Game-based learning; Flipped classroom;

    Sammanfattning : Mycket forskning har gjorts för att hitta förbättrade sätt att lära ut concurrency. Allt från visualiseringsverktyg till spel-baserad inlärning och flippat klassrum. Dock så saknas forskning som jämför metoder och modeller som lär ut concurrency. LÄS MER

  3. 18. Flipped Classroom, det omvända arbetssättet : En studie om hur inställning, lärande och relationer påverkas av en flippad campuskurs

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mirelle Södergrann; Anne-Sofie Pettersson; [2018]
    Nyckelord :e-lärande; online lärande; online utbildning; Flipped Classroom; Högre utbildning; motivation; mixed design; relation; kommunikation; totalstudie;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att mot bakgrund av ökade digitaliseringen i samhället, öka kunskapen om ett alternativt sätt att genomföra en undervisning vid högskole-/universitetsstudier med hjälp av Flipped Classroom. Studien är en totalstudie genomförd med forskningsstrategin explanatory sequential mixed method. LÄS MER

  4. 19. Den flippade läxan : En systematisk litteraturstudie av läxor i det flippade matematikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Andersson; [2018]
    Nyckelord :Flipped classroom; flipped homework; mathematics; Flippat klassrum; flippad läxa; läxa; matematik; videoföreläsning;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att redogöra för läxans roll i det flippade matematiklassrummet. Arbetsmetoden ”Flippat klassrum” karaktäriseras av en förflyttning av traditionella föreläsningar ut ur klassrummet. Direkta instruktioner ges istället som läxa, ”flippad läxa”, ofta i form av videoföreläsningar. LÄS MER

  5. 20. Ett flippat klassrum : från ett yrkeslärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Samuel Carlsson; [2017]
    Nyckelord :flipped classroom; vocational teachers; learning styles; digital technology; flippade klassrum; yrkeslärare; lärstilar; digital teknik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur yrkeslärare som undervisar på industritekniska utbildningar reflekterar kring, flippade klassrum som undervisningsmetod. Metoden som använts i studien har varit kvalitativ och tre stycken yrkeslärare har intervjuats. LÄS MER