Sökning: "flocking"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet flocking.

  1. 1. An alternative explanation for scale-free speed correlations in starling flocks: coarse-graining in time

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Mate Jagnjic; [2023]
    Nyckelord :scale-free correlations; active matter; starling flocks; coarse-graining;

    Sammanfattning : In a celebrated series of experimental observations, starling flocks have been shown to be characterized by scale-free, long-ranged spatial correlations in their velocity fluctuations. While this is expected for velocity orientation correlations on the basis of simple symmetry-breaking arguments, the same scaling-free behaviour for speed (i.e. LÄS MER

  2. 2. Topologica linteractions in a multi-layered flocking system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Malin Liedholm; [2023]
    Nyckelord :Flock simulation; Topological interaction; Multi-layered flocking system; knearest neighbour; Boids; Unity3D; Flocksimulering; Topologisk interaktion; Flerskiktigt flockningssystem; knärmaste granne; Boids; Unity3D;

    Sammanfattning : With the multi-layered flocking system it is possible to simulate flocks that contain different types of agents that can be of various different sizes (variations in bounding radius and height). In the original implementation, the multi-layered flocking system uses a metric distance to find the nearest-neighbours of agents. LÄS MER

  3. 3. ALGORITMERS INVERKAN PÅ PRESTANDA : En jämförande analys av algoritmer för synfält i flockbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Flockbeteende; Boids; Spelutveckling; Algoritm; QuadTree; Unity;

    Sammanfattning : I detta arbete jämförs prestanda mellan olika implementationer av algoritmer som utför samma uppgift. Som sammanhang för algoritmerna har flockbeteende inom datorspel använts. En anledning till att använda flockbeteende i datorspel och film är att öka realismen i det som presenteras på bildskärmen. LÄS MER

  4. 4. Boids Flocking Algorithms : Prey Survival Rate in Predator-Prey Simulations

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Kerslow; Johannes Matsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Virtual environments are only perceived as real as each part makes it out to be. One aspect of these simulated realities is the movement of the artificial life entities included in some of the virtual environments. LÄS MER

  5. 5. Distance and orientation-based formation control of UAVs and coordination with UGVs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknik

    Författare :Stevedan Ogochukwu Omodolor; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Nowadays, research in autonomous drones has increased thanks to the advancement of drone technology. Nevertheless, there are still limitations when performing specific missions due to flight duration, computational load and mission complexity. This thesis investigates ways to solve this problem by taking advantage of multiple UAVs and UGVs. LÄS MER