Sökning: "flow i musik"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden flow i musik.
1. Att spela med känsla : Hur mental träning kan påverka musikaliska framträdanden
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musikSammanfattning : This master’s thesis examines different mental training tools that musicians can utilize in order to be more comfortable on stage and to let the music flow unobstructed. The study focuses to a great extent on the art of visualizations in order for the musician to redirect their attention from intruding performance thoughts towards a defined musical and emotional expression. LÄS MER
2. Kreativitet som Superkraft. En undersökning kring byggstenarna i min personliga kreativa process när jag skriver text och melodi till musikallåtar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I denna undersökning konkretiserar jag min egna kreativa process när jag skapar låtmaterial till musikal. Syftet med undersökningen är att få syn på vilka steg som är essentiella när jag skapar och vilka tydliga byggstenar som finns i det kreativa arbetet. LÄS MER
3. En studie i musikaliskt uttryck på orgel från idé till konsert
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur jag som musiker skulle kunna utforska och använda mig av nya improvisatoriska grepp. Detta i en kyrklig kontext; improviserande på orgel till lästa bibeltexter. LÄS MER
4. Begränsningar för ett gränslöst skapande : En undersökning av hur begränsningar påverkar mitt skapande och kreativitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : I denna undersökning har jag skrivit och producerat låtar med olika begränsningar, i syfte att se hur dessa påverkar min kreativitet och mitt skapande. De begränsningar jag undersökte var begränsning i antalet tillåtna element i en produktion och begränsning i mängden tid tillåten att skriva och producera en låt. LÄS MER
5. Kreativa processer i undervisning : Gymnasieelevers reflektioner kring kreativa processer och inre motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra med mer kunskap om hur gymnasieelever uppfattar relationen mellan kreativa processer och inre motivation i ensemblespel. I studien användes en kvalitativ metod, bestående av två observationer och en fokusgruppintervju med en ensemble i årskurs tre på ett estetiskt gymnasium. LÄS MER