Sökning: "flygbolag"
Visar resultat 11 - 15 av 144 uppsatser innehållade ordet flygbolag.
11. Konsumenters attityder till flygbolagens ökade kommunikation om sin miljövänlighet : En kvalitativ fallstudie om konsumenters attityder till Scandinavian Airlines ökade kommunikation om sin miljövänlighet samt varför konsumenterna har dessa attityder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eftersom flygbolag bidrar till störst klimatförändringar genom koldioxidutsläpp, ställer konsumenter ökade krav på flygbolagens reducering av miljöpåverkan. Detta har resulterat i att flygbolag ökat sin kommunikation om sin miljövänlighet, för att framstå som miljövänliga inför konsumenterna. LÄS MER
12. Konkurrens i luften : Statsstödsreglernas tillämpning på stöd till flygbolag inom EUoch dess påverkan på flygmarknaden.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
13. Flygbolag vs COVID-19 : En kvantitativ studie om COVID-19 pandemins effekter på flygbolagen gentemot marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : Sedan slutet av 2019 har COVID-19 viruset spridit sig från sitt epicentrum Wuhan i Kina till resterande delen av världen. Då viruset är luftburet har COVID-19 inneburit höga dödstal och blivit en livsfara för miljarder människor. LÄS MER
14. Flight Safety from a Reality-based Systems Approach
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Traditionella metoder för Safety Management har bidragit till en exceptionellt hög flygsäkerhet. Händelser inom flygindustrin och ökande systemkomplexitet har dock aktualiserat att systemteori kan ge kompletterande perspektiv och bidra till flygsäkerhet. LÄS MER
15. Feature-Based Dynamic Pricing of Airline Ancillaries
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Airline ancillary revenue has increased substantially over the past years. Despite the increasing attention, its pricing models have mostly progressed slowly and remained simple. In this work we apply dynamic pricing models for the purpose of maximizing airline ancillary revenue. Our contributions in this thesis are threefold. LÄS MER