Sökning: "flygplan konsekvenser"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden flygplan konsekvenser.
1. Risk of fragment hit on aircraft after releasing a bomb
Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanikSammanfattning : An aircraft is exposed for a certain risk during warhead deployment. If the distance is too short between the aircraftand warhead during burst, fragments may hit the aircraft with fatal consequences. The warhead consists not onlyof fragments created during burst but also parts to attach it to the aircraft such as mounting plates and fasteningloops. LÄS MER
2. IAMCS ur operatörens synvinkel : Hur maskinbefälen vill utforma framtidens IAMCS
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : I takt med att fartyg blir allt större och besättningarna blir allt mindre krävs nya teknologiska lösningar för att sköta driften. Olika typer av datoriserad styr och kontrollsystem där en operatör kan övervaka och styra stora anläggningar är redan verklighet sedan länge. LÄS MER
3. System för optisk mätning av linjeprofil
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Today’s industry is moving towards a fourth revolution based on digitilizing technologies to reduce errors and streamline processes. When manufacturing hydraulicsand other pressurized systems, couplings are pressed onto pipes and hoses that mustbe able to maintain an expected pressure. LÄS MER
4. Harmoniserad elektrifiering av luftfarten
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Elektrifieringstrenden inom transportsektorn tycks under hösten ha lämnat marken; elflyg anses vara ett av svaren på hur luftfarten skall reducera sin omdebatterade klimatpåverkan i framtiden. En ökning av tunga elektrifierade fordon, inklusive flyg, resulterar i konsekvenser för elsystemet sett till ökat effektbehov och nya lastprofiler. LÄS MER
5. Numerical Assessment of Defects Effect on Boltless Composites Longitudinal Joints
Master-uppsats, KTH/LättkonstruktionerSammanfattning : The work presented in this thesis focuses on the numerical assessment of defects effect on potential boltless design for fuselage panels longitudinal joints, typically identified as High Load Transfer (HLT) configuration. Nowadays, the state-of-art joining technique for primary aircraft composite structures, such as fuselage barrels, is still mechanical fastening. LÄS MER