Sökning: "försäljningsstrategier"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet försäljningsstrategier.

  1. 1. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Norberg; Johan Andersson; [2019]
    Nyckelord :Nationell kultur; Försäljning; Anpassning; Standardisering; Marknadsmixen;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER

  2. 2. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Camilla Abrahamsson; Philip Dubois; Erik Englund; [2015]
    Nyckelord :Försäljning; försäljningsstrategier; företagshälsovårdsmarknaden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige.  Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER