Sökning: "fokal"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet fokal.
1. EFFEKT OCH SÄKERHET AV CENOBAMAT_Med fokus på behandling vid fokal epilepsi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för integrativ medicinsk biologi (IMB)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Den uppgiftsorienterade modellens effekt vid rehabilitering av de övre extremiteterna hos strokepatienter : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Stroke innebär en fokal störning i hjärnan som varar minst 24 h, riskerna för stroke ökar med åldern och efter 55 års ålder är ökningarna markanta. Konsekvenserna av en stroke är en strukturell skada i hjärnan och nerverna och kan därigenom negativt påverka kognition, motorik och sensorik. LÄS MER
3. Classification of Transcribed Voice Recordings : Determining the Claim Type of Recordings Submitted by Swedish Insurance Clients
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this thesis, we investigate the problem of building a text classifier for transcribed voice recordings submitted by insurance clients. We compare different models in the context of two tasks. The first is a binary classification problem, where the models are tasked with determining if a transcript belongs to a particular type or not. LÄS MER
4. Inneliggande hundar och katter med kramper : övervakning och vård på intensivvårdsavdelningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Djursjukvården har blivit alltmer avancerad de senaste åren och hundar och katter med kramptillstånd är vanligt förekommande. Kramper är ett symtom på sjukdom, som exempelvis epilepsi eller intrakraniella patologier och kan ta sig olika uttryck. LÄS MER
5. Förstå gymnasieelevers begreppsförståelse – Operationer med negativa tal
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this essay is to give insight to how teachers can increase their competence when it comes to understanding a pupil’s understanding. Therefore my two main questions are: How do upper secondary school students understand calculation(s) with negative numbers? And how can a teacher become better at understanding a pupils understanding in the forms of thinking and communicating? To answer these two questions I have analyzed four groups of students while they were performing calculations with negative numbers. LÄS MER