Sökning: "fokus på mottagarna"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden fokus på mottagarna.

  1. 1. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av mätosäkerhet för positionsbestämning med Trimble R12i och dess inbyggda lutningskompensator

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Zakaria Rage; Natnael Zerezgi; [2022]
    Nyckelord :Nyckelord: GNSS; nätverks-RTK; Trimble R12i; realtidsuppdaterad fristationsetablering RUFRIS; lutningskompensator.;

    Sammanfattning : Geodetiska mätinstrument utvecklas konstant. Denna utveckling möjliggör attmätning med Global Navigation Satellite System (GNSS)-instrument nu kangenomföras utan att behöva horisontera stången som instrumentet ärmonterad på, detta eftersom själva mottagaren har en inbyggdlutningskompensator som konstant beräknar positionen för stångspetsen. LÄS MER

  3. 3. Hemlig dokumentering på djurfabriker : En receptionsteoretisk fokusgruppsstudie om visuell djurrättsaktivism

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Tytti Ann-Karen Jussila; [2021]
    Nyckelord :Animal rights activism; moral shock tactics; reception; social media; visual elicitation; cognitive dissonance; Djurrättsaktivism; moralschocktaktik; reception; sociala medier; visuell elicitering; kognitiv dissonans;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på reception av hemlig dokumentation på djurfabriker. Genom kvalitativa fokusgruppsintervjuer samt med hjälp av visuell elicitering lägger studien fokus vid hur visuella texter kodas av en avsändare och avkodas av en mottagare. LÄS MER

  4. 4. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER